DERS ADI

: Güvenlik, Risk ve Kalite Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİL 5008 Güvenlik, Risk ve Kalite Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

AR-GE ve İnovasyon Yönetimi Tezli Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ETHEM DUYGULU

Dersi Alan Birimler

AR-GE ve İnovasyon Yönetimi Tezli Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin temel amacı bir kuruluşta yürütülen süreçlerin güvenlik, risk ve kalite yönetimi bakış açısıyla algılanıp, süreçlerin iyileştirilmesinde ve geliştirilmesinde, karşılaşılan problemlerin çözümünde kalite, güvenlik ve risk ile ilgili sistematik yaklaşımları anlama ve kullanma becerilerini kazandırmak ve bunlar ile ilgili araç ve yöntemleri etkin kullanma becerisini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Güvenlik, risk ve kalite yönetimi tanımlayabilme.
2   Risk, güvenlik ve kalite ölçütlerini tespit edebilme.
3   Bir iş sürecinde mevcut olan risk, güvenlik ve kalite problemlerini analiz edebilme.
4   Risk, güvenlik ve kalite yönetim sistemlerini planlayabilme.
5   Güvenlik, risk ve kalite geliştirme standart, araç ve tekniklerini etkin olarak kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kalite Yönetimi
2 Kalitenin Evrimi
3 Kalite, Güvenlik ve Risk Arasındaki İlişki
4 Kalite, Güvenlik ve Risk Yönetim Sistemleri
5 Kalite, Güvenlik ve Risk Yönetim Sistemlerinin Temel Yapı Taşları
6 Kalite, Güvenlik ve Risk Yönetim Sistemlerinde Kullanılabilecek Temel Araçlar
7 Kalite, Güvenlik ve Risk Yönetim Sistemlerinde Kullanılabilecek İleri Araçlar
8 Kalite, Güvenlik ve Risk Yönetim Sistemlerinin Yapılandırılması
9 Proje Sunumları
10 Proje Sunumları
11 Proje Sunumları
12 Vaka Çalışması
13 Vaka Çalışması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besterfield, D.H. Besterfield-Michna, C., Besterfield, G.H. and Besterfield-Sacre, M. (2003), Total Quality Management, Prentice-Hall.
2. Bicheno, J. (2002), The Quality 75: Six Sigma Performance in Service and Manufacturing, PICSIE Books.
3. Cianfrani, C.A., Tsiakals, J.J. and West, J.E. (2009), ISO9001:2008 Explained, ASQ Quality Press.
4. Evans, J.R. and Lindsay, W.M. (2008), Managing for Quality and Performance Excellence, Thomson South-Western
5. Foster, S.T. (2007), Managing Quality: Integrating the Supply Chain, Prentice Hall
6. Goetsch, D.L. and Davis, S.B. (2010), Quality Management for Organisational Excellence, Prentice Hall.
7. Gryna, F.M., Chua, R.C.H., Defeo, J.A. (2007), Juran s Quality Planning and Analysis: For Enterprise Quality, McGraw-Hill.
8. Schneider, B. (2004), Service Quality: Research Perspectives, Sage.
9. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı
10. ISO 31000 Risk Yönetimi Standardı
11. ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Metodu
2. Uygulamalarla Gösterme Metodu
3. Öğrencilerin Vaka Sunumları
4.Belirlenen Vakaların Tartışılarak Analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin genel başarı durumlarına ve öğretim üyesinin inisiyatifine bağlı olarak, notların dönüşümünde çan eğrisi hesaplamaları kullanılabilir. Bu durumda, öğrencinin çan eğrisi hesaplamalarına katılabilmeleri için her sınavdan en az 25 puan almaları gerekmektedir. Eğer bir sınav sorusu yanıtsız bırakılmışsa o sorunun değeri sınav sonucundan çıkarılacaktır. Yalnızca yanıt verilmişse (bu yanıta nasıl ulaşıldığını gösteren hesaplamalar yoksa) soru değerinin %25 i ile puanlandırılacaktır.
2. Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.
3. İki not arasındaki sınırda olan notlar için iyi bir katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
4. Örnek olay analizi bir işbirliği çabası gerektirir. Her grup üyesinin grup çalışmasına yaklaşık olarak eşit katkı sağlamasını garantilemek grubun sorumluluğundadır. Örnek olaylar, öğretim üyesi ve grup üyeleri tarafından notlandırılacaktır. Grubun her üyesinin dönem sonunda kendisinin ve diğer grup üyelerinin katkısını değerlendirmesi istenecektir.
5. Örnek olay, alan araştırmaları ve çalışma raporları, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, ele alış ve tartışmanın özgünlüğü, sonuçların doğruluğu, rapor içeriğinin kapsamlılığı ve analizin derinliği, netlik ve organizasyon, format, noktalama, dil bilgisi gibi sunum mekanikleri ve görsellerin kaliteleri üzerinden değerlendirilecektir.
6. Yıl içi notu ve Final notu ortalaması 75 ve üzeri olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Özkan Tütüncü
ozkan.tutuncu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.5555