DERS ADI

: Müzecilik ve Kültürel Miras Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 7014 Müzecilik ve Kültürel Miras Kuramları SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu derste müzecilik ve kültürel miras çalışmalarında değişen yaklaşımlar ve çağdaş kuramlar tartışılacaktır. İlk etapta müzecilik ve kültürel miras kavramları ile ilgili uluslarası ortamda kabul gören tüzük, konvansiyon ve kurumlar tanıtılacak, daha sonra küreselleşme, yerellik, kolonileşme bağlamında bu kavramlar tanımlanacaktır. Müze ve kültürel miras alanlarının ziyareti, son dönemde yaygın olarak kullanılan deneyim ve kültürel performans ilişkisi içinde değerlendirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzeciliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrarlar
2   Müzecilik ve kültürel süreçler arasında ilişkiyi kurabilirler.
3   Müzecilik ve Kültürel Miras çalışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konservasyon ve Venedik Tüzüğü
2 Fora Konvansiyonu
3 ICOM network
4 Küreselleşme, Yerellik
5 Kolonileşme ve Kolonileşme sonrası kültürel miras
6 Geçmişin sahibi kim
7 Müze ve kültürel miras alanlarının ziyaretinin kuramsallaştırılması_ Metin Tartışmaları
8 Mid-term Exam
9 Müze ve kültürel miras alanlarının ziyaretinin kuramsallaştırılması_ Metin Tartışmaları
10 Türkiye de kültürel mirasa yaklaşımlar
11 Türkiye de müzeciliğe yaklaşımlar
12 Kültürel mirasın bir deneyim ve kültürel performans olarak tartışılması
13 Değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atagök, Tomur (der.) (1999) Yeniden Müzeciliği Düşünmek. Yıldız Teknik Basım-Yayın Merkezi: İstanbul.

Atakuman, Ç. (2010) "Value of Heritage in Turkey: History and Politics of Turkey's World Heritage Nominations", Journal of Mediterranean Archaeology 23:1, pp. 107-131.

Avrupa Konseyi Toplum İçin Kültürel Mirasın Değeri Çerçeve Sözleşmesi

http://archanth.anu.edu.au/heritage-museum-studies/association-critical-heritage-studies

Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme. (2000) Tarih Vakfı: İstanbul.

Smith, L., Theorising museum and heritage visiting, forthcoming 2014, In K. Message and A. Witcomb (eds) Museum Theory: An Expanded Field, Oxford: Blackwell Wiley.

Winter, T. Heritage studies and the privileging of theory. International Journal of Heritage Studies, 2013, 20: 1 17.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif_keser@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 40 120
Sunum Hazırlama 3 20 60
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.153533
ÖK.24453
ÖK.34455