DERS ADI

: Müze Temaları ve Sergileme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 7001 Müze Temaları ve Sergileme SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Müzeler yüzyıllar boyunca tarihe ev sahipliği yapan tapınakvari yapılar olarak görülmüştür. Oysa günümüz rekabetçi dünyasında müzeler çok daha farklı bir geleceğe işaret eder. Müze kavramı öylesine genişlemiş ve çeşitlenmiştir ki müzeler geleneksel üç başlık altında tarih, teknoloji ve tematik müzeler, imcelemek neredeyse imkansız hale gelmiştir. Bu dersin amacı öğrencilere bu çeşitliliği irdeleyecek, müze temalarını kategorize ederek farklı ziyaretçi gruplarına yönelik sergileme yöntemlerini tartışarak altyapı ve ortam sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müze çeşitlerini tematik olarak irdeler
2   Müzeleri gezen farklı ziyaretçi gruplarının farklı beklentileri ve taleplerini değerlendirir
3   Geçmişten günümüze müze temalarını inceler
4   Geleceğin müze temaları üzerine öngörüde bulunur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kaynakça ve Yöntem
2 Müze temalarına tarihsel bir bakış
3 İlkçağda Müze kavramı ve teması
4 Ortaçağda Müze kavramı ve teması
5 Rönesans ve Müze temaları
6 17. ve 18. yüzyılda müze temaları
7 19. ve 20. yüzyılda müze temaları
8 Arasınav
9 Çağdaş Müze temaları
10 Çağdaş Müze temaları
11 Çağdaş Müze temaları ve Sergileme teknikleri
12 Çağdaş Müze temaları ve Sergileme teknikleri
13 Değerlendirme Yöntemleri ve Sonuç
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edward P. Alexander 2007, Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museum, Altamira pres.
Gail Anderson, 2004, Reinventing the Museum: Historical and Contemporary Perspectives on the paradigm shift, Altamira pres.
Black, Graham, 2005, The Engaging Museum: Developing Museums for Visitor Involvement, Routledge
Walsh, Kevin, 1993. The Representation of the Past. Routledge

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı ve Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum arasınav final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım zorunludur (%70)
Öğrenciler verilen konulara uygun sunum ve ödevler hazırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Remzi Yağcı
remzi.yagci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 2 35 70
Sunum Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1423522
ÖK.2222222
ÖK.3444542
ÖK.4433543