Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MELİH TINAL |
Dersi Alan Birimler |
Tarih Doktora |
Dersin Amacı |
Doktora öğrencilerinin Dünya da ve Türkiye de eğitim sistemlerinin gelişim süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelemesine yardımcı olmak, tarihsel birikimden yararlanarak Dünya da ve Türkiye de insan yetiştirme düzeni ve dönüşümlerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Cook, T. G. The History of Education in Europe (1974) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konu ile ilgili temel literatürün incelenmesi ve derslerde konunun tartışılması. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1-Vize sınavı ile öğrencinin; Antik çağ eğitim tarihi Atina sitelerinde eğitim Sofistlerin eğitim görüşleri Helenistik eğitim Roma'da eğitim Hıristiyanlık çağı eğitimi Ortaçağ eğitimi ve eğitim kurumları Rönesans dönemi genel özellikleri ve eğitim görüşü Reform dönemi eğitimi üzerine bilgileri sınanır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
melih.tinal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Randevu ile |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|