DERS ADI

: Toplumsal Kimlik ve Tarih

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5064 Toplumsal Kimlik ve Tarih SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, toplumsal cinsiyet konusunun tanıtılması ve irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimleri öğrencilerle tartışmayı hedefler. Seçilen tarihi metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet örüntülerinin farkına varmasını sağlamak dersin amaçları arasında yer alır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları konusunda birincil kaynakları yorumlama ve metin çözümlemesi yapabilme.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Kadın çalışmalarında kullanılan kuramsal yaklaşımları bilme ve cinsiyetçi dil kullanımlarının farkına varma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş- Toplumsal Cinsiyet Tanımı ve Eğitimi Tanışma
2 Farklı Toplumların Farklı Kadın Algıları Üzerine Sınıf Tartışması
3 Toplum İçerisinde Tanımlanan Kadın Rolleri Sınıf Tartışması
4 Kadın ve Kızların Tarihi Sınıf Tartışması
5 Tarih içinde tanımlanan Kadınların Güncel Rolleri Sınıf Tartışması
6 Toplumsal Cinsiyet Konusuna Duyarlı Tarih Eğitimi Modeli Sınıf Tartışması
7 Kadınların ve Kadın Haklarının Tarihi Gelişimi Sınıf Tartışması
8 Arasınav
9 Bazı Temel Kavramların Tanımlanması Sınıf Tartışması
10 Bazı Temel Kavramların Tanımlanması Sınıf Tartışması
11 Toplumsal Cinsiyet Analizi Sınıf Tartışması
12 Toplumsal Cinsiyet- Tarafsız Dil Kullanımı Sınıf Tartışması
13 Genel Tekrar Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çakır, Serpil, Akgökçe, Necla, eds. Farklı Feminizmler Açısından Kadın Araştırmalarında Yöntem. İstanbul: Sel Yayıncılık,
Butler, Judith. Gender Trouble. New York: Routledge, 1990.
Guidelines on Gender-Neutral Language. UNESCO, 1999.
Gender Sensitivity: A Training Manual. UNESCO, 1997.
Ecevit, Y., ve Karkıner, N, eds. Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları. Anadolu Üniversitesi Yayını, 2011
Joan Wallach Scott. Gender and the Politics of History. Columbia UP, 1989

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması, Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0-232-3018654

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders sonrası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.2555
ÖK.33
ÖK.444
ÖK.53