DERS ADI

: Yeniçağ Avrupa Sosyo-Ekonomik Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5060 Yeniçağ Avrupa Sosyo-Ekonomik Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NESLİHAN ALFISTIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Senkronize tarih anlayışı ile paralel hareket ederek, dönemin Yeniçağ Avrupası hakkında öğrencinin bilgilenmesi ve öğrenciye günümüz Avrupasını yorumlama yetisini kazandırabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuyla ilgili başlıca kavramları, olguları ve literatürü öğrenmek
2   Coğrafi Keşifleri ve sonuçlarını öğrenerek, dünya ekonomisinde yarattığı değişimi yorumlayabilmek
3   Kapitalizm ve sömürgeciliğin tarihsel gelişimini yorumlayabilmek
4   Avrupa kültürü ve toplumsal yapısını, tarihsel değişim ve gelişimini anlamak
5   Doğu ve Batı sosyo-ekonomik yapısına dair karşılaştırma ve analiz yapabilme yetisini kazanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu ve ders bibliyografya bilgisinin verilmesi
2 Coğrafi Keşifler ve Sonuçları
3 Zihniyet dünyasının değişimi: Hümanizma ve Rönesans
4 Dinsel çatışma ve sonuçları
5 Avrupa Kenti ve Kentsel Gelişim
6 Modern Düşüncenin ortaya çıkışı ve bilimsel gelişmeler
7 Rönesans ve Barok Sanatı
8 Yeniçağda Avrupa Edebiyatı
9 Ödev Sunumu
10 Ödev Sunumu
11 Ödev Sunumu
12 Ödev Sunumu
13 Tartışma
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Delmas, Claude. Avrupa Uygarlığı Tarihi, Bahar Matbaası, İstanbul,1967.
Huberman, Leo. Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim Yay., İstanbul, 1995.
Fontana, Josep. Çarpıtılmış Geçmişe Ayna Avrupa nın Yeniden Yorumlanması, Çev. Nurettin El Hüseyni,Literatür,2003.
500. Yılında Amerika, Haz: Recep Ertürk-Hayati Tüfekçioğlu, Bağlam Yayınları,2003.
Smith, P. Rönesans ve Reform Çağı, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., İstanbul, 2001.
Burke, Peter. Avrupa da Rönesans Merkezler ve Çeperler, Çev. Uygar Abacı, Literatür, 2003.
Benevolo, Leonardo. Avrupa Tarihinde Kentler, Literatür, 2006.
Küçükkalay, A.Mesud. Coğrafi Keşifler ve Ekonomiler Avrupa ve Osmanlı Devleti, Çizgi Kitapevi, Konya, 2001.
Jacques, Le Goff. Avrupa nın Doğuşu, Çev. T. Binder, İstanbul, 2008.
Yardımcı kaynaklar:
Osmanlılarda ve Avrupa'da Çağdaş Kültürün Oluşumu 16-18. Yüzyıllar, Metis, İstanbul, 1986.
Necati Aydın, İlkçağdan Son Çağa Türk ve Avrupa İnsanının Ekonomik Mücadele Tarihi, Arkadaş Yayınları, İstanbul, 1999.
Davies, Norman. Avrupa Tarihi, İmge, Ankara,2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

%70 ders anlatımı + %30 ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 4 yıl içi çalışma raporu ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5 finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Neslihan Ünal
e-mail: neslihan.unal@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 87 34

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.153
ÖK.235
ÖK.34
ÖK.453
ÖK.5354