DERS ADI

: Toplumsal Bellek ve Sözlü Tarih

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5059 Toplumsal Bellek ve Sözlü Tarih SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Toplumsal bellek ve sözlü tarih teorilerini inceleme, belirli hatırlama ve sunma biçimlerinin belirli gruplar tarafından nasıl oluştuğunu anlama ve belleğin toplumsal ilişkiler içerisindeki biçimlenişini analiz etme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal belleğe ve sözlü tarihe ilişkin temel kavramları tanımlayabilme
2   Toplumsal bellek ve sözlü tarih alanındaki temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme
3   Toplumsal bellek ve sözlü tarih alanında kullanılan temel kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilme
4   Toplumsal bellek ve sözlü tarih alanında vaka örneklerini açıklayabilme
5   Toplumsal bellek ve sözlü tarih alanındaki temel yaklaşımlar ile güncel örnekler arasında bağlantı kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Bellek ve Toplumsal bellek yaklaşımları
3 Toplumsal bellek ve sözlü tarih kuramları
4 Toplumsal bellek ve sözlü tarih kuramları
5 Toplumsal bellek ve sözlü tarih kuramları
6 Toplumsal bellek ve sözlü tarih çalışmalarına örnekler
7 Toplumsal bellek ve sözlü tarih çalışmalarına örnekler
8 Arasınav
9 Toplumsal gruplar ve bellek
10 Farklı hatırlama biçimleri ve vaka analizleri
11 Sınıf içi uygulamalar
12 Sınıf içi uygulamalar
13 Sınıf içi uygulamalar
14 Sınıf içi uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Burke, Peter. History and Social Theory. Ithaca; New York: Cornell University Press, 1992.
Thompson, Paul. The Voice of The Past: Oral History. Oxford: Oxford University Press, 2000.
Yardımcı kaynaklar:
Öztürkmen, Arzu. Sözlü Tarih: Yeni Bir Disiplinin Cazibesi. Toplum ve Bilim (Winter 2001/2002): 115-121.

Portelli, Alessandro. What Makes Oral History Different. In The Oral History Reader, edited by Robert Pecks and Alistair Thompson, London; New York: Routledge, 1998: 63-75.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1443
ÖK.2443
ÖK.3443
ÖK.4443
ÖK.5443