DERS ADI

: Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6128 Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İNCİ BOYACIOĞLU BAL

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı toplumsal cinsiyet, feminist psikoloji ve LGBTI ile ilgili çağdaş kuram ve araştırmalara odaklanmaktır. Ayrıca şiddet, maskülinite-femininite, cinsellik gibi toplumsal cinsiyet ile ilişkili konular da tartışılacaktır.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyete ilişkin geniş ve kapsamlı kuram ve araştırma bilgisi edinmek
2   Toplumsal cinsiyete ilişkin gündelik hayatta karşılaşılan inanç ve tutumlar hakkında eleştirel düşünmek
3   Feminist psikoloji bilim felsefesine ve tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olmak
4   Cinsel yönelim ve cinsiyet kimliğini tanımlamak ve birbirinden ayrıştırmak
5   LGBTI bireylerin deneyimine tanıdık olmak
6   Aile içi şiddete ilişkin kuram ve araştırma bilgisi edinmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Toplumsal ve Biyolojik Cinsiyet: Evrimsel Bakış Açısı
3 Toplumsal Cinsiyet Farkları: Sosyal Psikolojik Bakış Açısı
4 Feminist Psikoloji: Kuram ve Pratik
5 Feminist Psikoloji: Araştırma Yöntemleri
6 Feminist Kimlik
7 Genel tekrar
8 Ara Sınav
9 Gelişim psikolojisi perspektifinden toplumsal cinsiyet
10 Toplumsal cinsiyet, cinsiyet ve cinsellik
11 Toplumsal cinsiyet, cinsiyet ve cinsellik
12 LGBTI meseleleri: temel tanımlar, homofobi, ayrımcılık ve dışlama
13 Aile içi Şiddet: Türleri ve Sebepleri
14 Aile içi Şiddet: Etkileri ve Çözüm Yolları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Eagly, A.H., Beal, A.E., & Sternberg, R.J. (2004). The Psychology of Gender. 2nd Edition. NY: Guilford Press
Crawford, M. & Unger, R. (2004). Women and Gender. 4th Editin. NY: McGraw Hill.
Unger, R. (2001). Handbook of the Psychology of Women and Gender. John Wiley & Sons, Inc.
Yardımcı kaynaklar:
Konu başlıklarına göre seçilmiş makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum
Tartışma
Araştırma önerisi
Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Ödev/rapor, sunum, ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1454545
ÖK.2554545
ÖK.344544
ÖK.454545
ÖK.5454444
ÖK.645445