DERS ADI

: İleri Düzey Benlik Psikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6085 İleri Düzey Benlik Psikoloji SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, benlik sistemi ve bellek deneyimleri arasındaki ilişkinin irdelenmesidir. Belleğin, benliği nasıl temellendirdiği ve benlik açısından ne tür işlevler üstlendiği incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal psikoloji bağlamında benlik ve bellek ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Sosyal psikoloji bağlamında benlik ve bellek ile ilgili kuram ve modelleri açıklayabilmesi
3   Çağdaş benlik ve bellek ilişkisine yönelik çalışmalara ilişkin örnekler verebilmesi
4   Benlik ve bellek ilişkisine yönelik çalışmaların psikoloji alt alanları için önemini tanımlayabilmesi
5   Benlik ve bellek ilişkisi konusunda yapılan güncel araştırmaları takip edebilmesi ve alandaki gelişmelere bilimsel katkı sağlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Benlik psikolojisinin tarihsel gelişimi
2 Benlik psikolojisinde temel kavramlar
3 Benlik psikolojisinde temel yaklaşımlar
4 Benlik gelişiminde psikososyal faktörler
5 Benliğin organizasyonu
6 Benliğin işlevleri
7 Ara Sınav
8 Benlik-saygısı ve bireysel farklılıklar
9 Benlik-saygısını savunma
10 Benlik bütünlüğü ve benlik sürekliliği
11 Benlik düzenleme
12 Benlik düzenleme
13 Benlik ve kültür ilişkisi
14 Benlik psikolojisinde kültürel bakış açılarına eleştirel yaklaşımlar
15 Final sınavına hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. James, W. (1968). The self. In The self in social interaction.
2. Danziger, K. (1997). Historical formation of selves. In Ashmore & Jussim (Eds), Self and
Identity.
3. Oyserman, D. (2001). Self-concept and identity. In Blackwell handbook of social
psychology.

4. Markus, H. & Nurius, P. (1986). Possible selves.
5. Higgins, E. T. (1987). Self-discrepancy: A theory relating self and affect.
6. Rafaeli, E. & Steinberg, J. (2002). Self-complexity and well-being: A review and
research synthesis.
7. Leary, M., Tambor, E. S., Terdal, S. K., & Downs, D. (1995). Self-esteem as an
interpersonal monitor: Sociometer hypothesis.
8. Blaine, B. & Crocker, J. (1993). Self-esteem and self-serving biases in reactions to
positive and negative events: An integrative view.
9. Dutton, K. A. & Browns, J. D. (1997). Global self-esteem and specific self-views as
determinants of people s reactions to success and failure.
10. Baumeister, R. F. (1993). Understanding the inner nature of low self-esteem: Uncertain,
fragile, protective, and conflicted.
11. Baumeister, R. F., Heatherton, T. F., & Tice, D. M. (1993). When ego-threats lead to
self-regulation failure: Negative consequences of high self-esteem.
12. Baumeister, R. F., Smart, L., & Boden, J. (1996). Relation of threatened egotism to
violence and aggression: The dark side of high self-esteem.
13. Baumeister, R. F., Campbell, J. D., Krueger, J.I., & Vohs, K. D. (2003). Does high self-esteem cause
better performance, interpersonal success, happiness, or heathier lifestyles
14. Swann, W. B., Stein-Seroussi, A., Giesler, R.B. (1992). Why people self-verify.
15. Higgings, R. L. (1990). Self-handicapping: Historical roots and contemporary branches.
16. Norem, J. K. & Cantor, N. (1986). Defensive pessimisism: Harnessing anxiety as
motivation.
17. Tesser, A. (1988). Toward a self-evaluation maintanence model of social behavior. In
Advances in Experimental Social Psychology.
18. Tesser, A. (2000). On the confluence of self-esteem maintenance mechanisms.
19. Gregg, A. P., Sedikies, C., & Gebauer, J. E. (2011). Dynamics of identity: Between self-
enhancement and self-assesment.
20. Carver, C. S. (2001). Self-regulation.
21. Higgins, E. T. (1997). Beyond pleasure and pain.
22. Tice, D. (1992). Self-concept change and self-presentation: The looking glass self is also
a magnifying glass.
23. Baumeister, R. F., Schmeichel, B. J., & Vohs, K. D. (2007). Self-regulation and the
executive function: The self as controlling agent.
24. Markus, H. & Kitayama, S. (1991). Culture and the self: Implications for cognition,
emotion, and motivation.
25. Triandis, H. C. (1989). The self and social behavior in differing cultural context.
26. Kağıtçıbaşı, Ç. (1997). Individualism and collectivism.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.55555