DERS ADI

: Psikanalitik Edebiyat Bilimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5018 Psikanalitik Edebiyat Bilimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin dil, psikanaliz, yazın ilişkisini kavradıktan sonra metinleri psikanalitik açıdan eleştirel biçimde değerlendirebilecek donanıma sahip olmalarını hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, psikanaliz tarihinin belli başlı düşünürleri hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
2   Yazın, dil, psikanaliz bağlantısını çözümler.
3   Psikanaliz, psikiyatri, felsefe arasındaki ortak ve farklı noktaları tartışır.
4   Psikanalitik literatürü izler.
5   Psikanalitik metin çözümleme yazıları oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikanalizin Tarihi (Ruhçözümlemesine Giriş Konferansları'ndan seçmeler) History of Psychoanalysis, Why Psychoanalysis , Why Freud
2 Freud'un bilinçdışı kavramı, topografik model ve libido kuramı
3 Çağdaş roman üzerinde Freud düşünceleri kapsamında analiz: Walker Percy, Love in the Ruins
4 Çağdaş şiir üzerinde Freud düşünceleri kapsamında analiz: H.D., Tribute to Freud
5 Nesne ilişkileri okulu: Greenberg and Mitchell, Object Relations in Psychoanalytic Theory
6 Klein, Winnicott, Bion üzerine tartışma: Mitchell, Freud and Beyond: A History of Modern Psychoanalytic Thought
7 Christopher Bollas: The Shadow of the Object
8 Nesne, zamansallık ve kendilik kavramlarının tartışılması: Selected parts from Gertrude Stein's The Making of Americans
9 Nesne, zamansallık ve kendilik kavramlarının tartışılması: Philip K. Dick, A Maze of Death
10 Jacques Lacan, Ecrits
11 Çağdaş Amerikan şiiri üzerine postyapısalcı, psikanalitik, feminist inceleme: Rachel Blau DuPlessis and Susan Howe
12 Metin Analizi
13 Metin Analizi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sigmund Freud'un toplu eserlerinden ilgili makaleler
Derste kullanılacak metinler ders içeriğinde belirtilen birincil kaynaklardır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55