DERS ADI

: Dünya Edebiyatı Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5016 Dünya Edebiyatı Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Batılı ve Batı-dışı edebi eserleri dünya edebiyatının tarihsel gelişim süreci bağlamında ve kuramsal bakış açısından çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, dünya edebiyatının tarihsel gelişiminin ana yönlerini ayırt eder.
2   Eleştirel bir perspektif kullanır.
3   Postkolonyal kurama dair bilgisini kullanır.
4   Avrupa dışındaki bölgelerin başlıca eserleri konusundaki bilgisini kullanır.
5   Edebiyattaki merkez-kenar ilişkisini çözümler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Dünya edebiyatı ve edebiyat tarihi kavramları
3 Çin edebiyatı ve modernite Lu Xun
4 Çin edebiyatı ve modernite Lu Xun
5 Türk edebiyatı ve modernite Ahmet Hamdi Tanpınar
6 Türk edebiyatı ve modernite Ahmet Hamdi Tanpınar
7 Güney Amerika da büyülü gerçekçilik Gabriel Garcia Marquez
8 Güney Amerika da büyülü gerçekçilik Gabriel Garcia Marquez
9 ABD de Beat edebiyatı ve Zen Budizm Jack Kerouac
10 ABD de Beat edebiyatı ve Zen Budizm Jack Kerouac
11 Avrupa sömürgecilik edebiyatı ve Afrika sömürgecilik sonrası (postkolonyal) edebiyatı
12 Avrupa sömürgecilik edebiyatı ve Afrika sömürgecilik sonrası (postkolonyal) edebiyatı
13 Avrupa sömürgecilik edebiyatı ve Afrika sömürgecilik sonrası (postkolonyal) edebiyatı
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Said, Edward, Culture and Imperialism, Vintage Books, New York, 1993.
2. Moretti, Franco, Graphs, Maps, Trees Abstract Models for a Literary History, Verso, London, 2005.
3. Damrosch, Davis, What is World Literature, Princeton University, Princeton, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

devrim.guven@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55