DERS ADI

: Anlatı ve Eleştiri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 5004 Anlatı ve Eleştiri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NEVZAT KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı insanbilimlerinde anlatıya geri dönüş hareketini incelemek ve deneyim, anlatı ve eleştiri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anlatı ve deneyim arasındaki ilişkiyi anlar.
2   Anlatı ile kültürün yeniden üretilmesi arasındaki ilişkiyi analiz eder.
3   İnsan bilimlerinde anlatı analizinin işlevini kavrar.
4   Eleştirel okuma becerisini geliştirir.
5   Edebi metinleri analiz etmek ve karşılaştırmak için teorik bakış açılarını kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Anlatı nedir Anlatı ve Eleştiri İlişkisi
3 İnsan bilimlerinde anlatıya geri dönüş hareketi
4 Deneyim, Hafıza ve Kültürel Hafızanın Üretilmesi
5 Hikaye Anlatımı ve Kültürel Etkileri
6 Pre-modern ve modern anlatılar
7 Bir Anlatı olarak Edebi metnin eleştirel işlevi
8 Metin analizi ve sunum
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Paul Ricoeur, Time and Narrative, (3 volume), trans. K. Mclaughtn, D. Pellauer, University of Chicago Press., 1984, London.
Paul Ricoeur, Zaman ve Anlatı (dört Cilt) çev. Kollektif, YKY, 2012, İstanbul.
Yardımcı kaynaklar:
1Chatman, Seymour, Story and Discourse, Cornell University Press, Ithaca, 1980.
2. Herman, David (ed.), Cambridge Companion to Narrative, Cambridge University Press., Cambridge, 2010.
3. White, Hayden, The Fiction of Narrative, The Johns Hopkins University Press., Baltimore, 2010.
4. Fulford, Robert, The Triumph of Narrative, Broadway Books, New York, 1999.
5. Gacriel, Yiannis (Ed.), Myths, Stories and Organizations: Premodern Narratives for our Times, Oxford University Pres., Oxford, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1334
ÖK.234
ÖK.345
ÖK.43555
ÖK.55555