DERS ADI

: Sergi Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5027 Sergi Tasarımı SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, sergiye dair ilk fikirden başlayarak, serginin açılışını planlamaya kadar tüm aşamaları gözden geçirecektir. Zamanın nasıl yönetilmesi, paranın nerelerden sağlanabileceği, iş akışı, teknik detayların çözümü, başka müzelerden ödünç malzeme alınması, sigorta, halkla ilişkiler, reklam vs gibi konulara değinilirken, öğrenciler Şükrü Tül eski eser koleksiyonunu kullanarak tema geliştirecek ve sergilemeye yönelik fikirler geliştireceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Terminolojiye hakim olma
2   Sergi planlamasının evrelerini anlamak
3   Sergi fikri ve tasarımına dair fikirler geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küratör kimdir
2 Sergi fikri/ konsepti nasıl oluşturulur
3 Sergi teması geliştirilmesi
4 Koleksiyona karar verilmesi, dışarıdan eser getirilecekse prosedürleri, serginin finansal planlaması ve kaynak bulunması
5 Öğrenci Sergileri için nesnelerin fakülte koleksiyonundan seçilmesi
6 Sergiyi anlatmak için ilk tasarım_ Öğrenci sunumları
7 Sergiyi anlatmak için ilk tasarım_ Öğrenci sunumları
8 Ara sınav
9 Gerekli üretimler, Teknik destekler
10 Bilgilendirme panolarının yazılması, tasarlanması ve ekip çalışması
11 Serginin pazarlanması, halkla ilişkiler ve sergi açılış günü planlaması
12 Sergiye dair seminerler ve diğer eğitim aktivitelerinin planlanması
13 Öğrencilerin planladıkları sergilerin enstalasyonu
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Madran, Burçak, Müze Sergileri Tasarlamak , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman (der.)
Bıçakçı, İlker, Sanat Sponsorluğu ve müzeler , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman (der.)
Birol, Özalp, Nitelik ve itibar eksenli müze pazarlaması , Müzebilimin ABC si, N. Ertürk ve H. Uralman
Erbay, Mutlu, Müzelerde Sergileme ve Sunum Tekniklerinin Planlanması.
Yücel, Derya, Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.kayaalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 3 5 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14555
ÖK.255455
ÖK.35554