DERS ADI

: Müze Temaları ve Sergileme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5025 Müze Temaları ve Sergileme I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Müzeler yüzyıllar boyunca tarihe ev sahipliği yapan tapınakvari yapılar olarak
görülmüştür. Oysa günümüzün rekabetçi dünyasında müzeler çok daha farklı bir geleceğe
işaret eder. Müze kavramı öylesine genişlemiş ve çeşitlenmiştir ki müzeleri geleneksel
üç başlık altında, tarih, teknoloji ve tematik müzeler, incelemek neredeyse imkansız
hale gelmiştir. Bu dersin amacı öğrencilere bu çeşitliliği irdeleyecek, müze temalarını
kategorize ederek farklı ziyaretçi gruplarına yönelik sergileme yöntemlerini tartışacak
altyapı ve ortam sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müze çeşitlerini tematik olarak irdeler.
2   Müzeleri gezen farklı ziyaretçi gruplarının farklı beklentileri ve taleplerini değerlendirir.
3   Geçmişten günümüze müze temalarını inceler
4   Geleceğin müze temaları üzerine öngörüde bulunur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Kaynakça ve Yöntem
2 Müze temalarına tarihsel bir bakış
3 İlkçağda Müze kavramı ve teması
4 Ortaçağda Müze kavramı ve teması
5 Rönesans ve Müze temaları
6 17. ve 18. yüzyılda müze temaları
7 19. ve 20. yüzyılda müze temaları
8 Arasınav
9 Çağdaş müze temaları
10 Çağdaş müze temaları
11 Çağdaş müze temaları ve sergileme teknikleri
12 Çağdaş müze temaları ve sergileme teknikleri
13 Değerlendirme yöntemleri ve sonuç
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edward, P. Alexander,2007, Museums in Motion: An Introduction to the History and
Functions of Museum, Altamira Press
Gail, Anderson,2004, Reinventing the Museum: Historical and Contemporary Perspectives
on the Paradigm Shift, Altamira Press.
Black, Graham, 2005, The Engaging Museum: Developing Museums for Visitor Involvement,
Routledge.
Walsh, Kevin, 1993. The Representation of the Past, Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

der anlatımı ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, arasınav, final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım zorunludur (%70)
Öğrenciler verilen konulara uygun sunum ve ödevler hazırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

remzi.yagci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Örnek olay çalışması 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13523
ÖK.2125
ÖK.345
ÖK.4442