DERS ADI

: Müzeler ve Toplum

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 5021 Müzeler ve Toplum SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste müzelerin ve kültürel mirasın kimlik, topluluk bilinci ve hafızası oluşturmaktaki rolü, eğitime sağladığı katkı tartışılacaktır. Dini ve etnik mirasın önemi ve toplumsal rolü, turizm ve küreselleşmenin kültürel mirasa etkisi araştırılacaktır. Müzelerin ve kültürel miras alanlarının toplumsal barış, yoksullukla savaş ve insan haklarında ilerleme sağlamak için kullanım potansiyellerine değinilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzeciliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrarlar
2   Müzecilik ve kültürel süreçler arasında ilişkiyi kurabilirler.
3   Müzecilik ve Kültürel Miras Çalışmalarına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzeler ve Kimlik
2 Müzeler, Toplum Bilinci, Toplumsal Katılım
3 Toplumsal Hafıza
4 Müzeler ve Eğitim
5 Dini Kültürel Miras
6 Etnik Kültürel Miras
7 Turizm, Müzeler ve Kültürel Miras
8 Öğrenci Sunuşları
9 Öğrenci Sunuşları
10 Kültürel Miras ve Globalleşme, UNESCO
11 Kültürel Miras, Çoğulculuk ve İnsan Hakları
12 Kültürel Miras ve Yoksullukla savaş
13 Değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atagök, Tomur (der.) (1999) Yeniden Müzeciliği Düşünmek. Yıldız Teknik Basım-Yayın Merkezi: İstanbul.

Atagök, Tomur (1999), Yaşayan Müze ve Eğitim , Sanat Dünyamız, sayı 71.
Atakuman "Heritage as a Matter of Prestige: A History of the State Heritage Discourse and Practice in Turkey", 7th International Congress on the Archaeology of the Ancient Near East- ICAANE, 12-16 April 2010, London-UK
Macdonald, Sharon, and Gordon Fyfe, eds. Theorizing Museums: Representing Identity and Diversity in a Changing World. Oxford: Blackwell: The Sociological Review, 1996.
Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme, 2000, Tarih Vakfı: İstanbul.

Silverman, Lois H. (2010) The Social Work of Museums. Routledge: New York and London.

Smith, L., 2006. Uses of heritage. London: Routledge.

Smith, L. andWaterton, E., 2009. Heritage, communities and archaeology. London: Duckworth

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Metin okuma ve birlikte değerlendirme
2. Anlatma
3. Tartışma
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif_keser@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 2 40 80
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.153533
ÖK.24453
ÖK.34455