DERS ADI

: Yaratıcı düşünce Teknikleri ve Patent

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRT 5015 Yaratıcı düşünce Teknikleri ve Patent SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Translasyonel Tıp Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Translasyonel Tıp Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaratıcı düşünce dersinde kendi kendini örgütleyen sistemlerdeki kalıpları kapatır ve daha çok algısal yollarla gidilmesini amaçlamıştır. Problem karşısında değişik teknikler kullanarak problemi açmaya yönelik bilimsel yöntemleri geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavramları ve algıları değiştirmek ve yenilerini üretmek amacıyla kullanılan bir dizi sistematik tekniktir.
2   Tek bir yaklaşım izlemektense birçok ihtimal ve yaklaşım keşfetmektir, düşünceyi aynı anda lateral düşünce tekniklerini kullanarak geliştirmek.
3   Problemin iyi anlaşılması ve açıkça iyi ortaya konması.
4   Tüm fikirleri yazmak için ilişkilendirmek
5   İnsanları düşüncelerini geliştirmek.
6   Sıradışı düşünceleri algılamak.
7   Nesneler Üzerinde Düşünmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Baskın Pozisyona Gelin Ve Düşünce Geliştirin.
2 Tarihten günümüze yaratıcı düşünce
3 Lateral düşünce
4 Altı Düşünce Şapkası; Beyaz Şapka Düşüncesi, Kırmızı Şapka Düşüncesi, Siyah Şapka Düşüncesi
5 Altı Düşünce Şapkası; Sarı Şapka Düşüncesi, Yeşil Şapka Düşüncesi, MaviŞapka Düşüncesi
6 Süreksizlik Prensibi
7 Beyin Fırtınası
8 Ara sınav
9 Buluş ve patent kavramı
10 Problem temelli uygulamada yaratıcı düşünce
11 Tıpta problem temelli uygulamada yaratıcı düşünce
12 Sanatta problem temelli uygulamada yaratıcı düşünce
13 Sanatta problem temelli uygulamada yaratıcı düşünce
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. http://www.centerpd.org/bod.htm
2. http://creativecommons.org/about/history
3. E. Bayamlıoğlu, Creative Commons :"Some Rights Reserved", Penguence Dergisi, Sayı 4. Six Thinking Hats (1985) ISBN 0-316-17831-4
5.Wake Up Your Mind: 101 ways to develop creativeness., New York, London: Charles Scribner's Sons, 1952. OCLC 562025321
6. Stratejik Düşünce, Erol METERCİMLER

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değişik problemler üzerinde beyin fırtınası lateral düşünce ve başka yöntemleri kullanarak problemi çözme yetisinin geliştirilmesi sağlanacaktır..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersler sınav ile değerlendirilecektir. Yüksek Lisans için ders başarı notu 75 (2.5) `tir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 5 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 2 10
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.154
ÖK.244
ÖK.345
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.63
ÖK.74