DERS ADI

: Kültür ve Dil

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2038 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Kültürün tanımı ve toplumsal yaşamdaki yerini öğrenme, dil ile toplum ve dil ile kültür arasındaki ilişkileri bilme. Sözlü ve yazılı dildeki kültürel öğeleri tanıma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilin toplumsal yaşamdaki yerini kavrama
2   Kültürün tanımı ve kültürel değerlerin toplumdaki yeri. Kültürü oluşturan temel öğeleri tanıma
3   Dil ve Kültür ilişkisini tanıma. Dilin kültüre etkisi ya da kültürün dile etkisi
4   Türk toplumun sözlü kültürel öğelerinin tanınması
5   Türk toplumunun yazılı kültürel değerlerinin tanınması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve toplum ilişkisi. Toplumdilbilim nedir, hangi konuları inceler
2 Kültür nedir, kültürü oluşturan öğeler nelerdir
3 Kültürün toplumsal yaşamdaki yeri
4 Kültür ve dil ilişkisi
5 Dilin kültürde var olması
6 Kültürü oluşturmada dilin yeri
7 Antropoloji ve kültür
8 Ara Sınav
9 Türk kültürünün genel özellikleri
10 Kültür ve toplumsal yapı
11 Türk toplumundaki yazılı kültürel öğeler
12 Türk kültüründe sözlü anlatım
13 Genel değerlendirmeler
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AKSAN, Doğan (2008) Türkçeye Yansıyan Türk Kültürü, Ankara: Bilgi Yayınevi.
ECO, Umberto (1996) Yorum ve Aşırı Yorum, Çeviren. Kemal Atakay, İstanbul: Can Yayınları.
ECO, Umberto (2004) Avrupa Kültüründe Kusursuz Dil Arayışı, Çev. Kemal Atakay, İstanbul: Literatür Yayınları
GÖKTÜRK, Akşit (2010) Okuma Uğraşı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
GÜNAY, V. Doğan (2013) Dil ve İletişim, 2. Baskı, İstanbul: Papatya Yayınları.
MONAGHAN, John; JUST, Peter (2013) Sosyal ve Kültürel Antropoloji, Ankara: Dost Kitabevi
ÖGEL, Bahaddin (1997) Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Cilt 1-2 Ankara: MEB Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1223
ÖK.232
ÖK.33
ÖK.42
ÖK.534