DERS ADI

: COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNDE KURUMSAL UYGULAMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YBS 3020 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİNDE KURUMSAL UYGULAMALAR ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. VAHAP TECİM

Dersi Alan Birimler

Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Amacı

Kurumlar için mekânsal bilginin nasıl kullanıldığı ve yönetildiğinin farklı birçok örnekler verilerek anlatılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 . Farklı kurumlar için Mekânsal Bilgi Sistemleri çözümleri bulabilme,
2   2 Mekânsal Bilgi Sistemlerinin farklı kurumlarda nasıl uygulanabileceğini açıklayabilme,
3   3 Mekânsal Bilgi Sistemlerini uygulanabilir her tür kurum için geliştirebilme,
4   4 Farklı sektörler için kullanılan Mekânsal Bilgi Sistemlerini karşılaştırabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Kurumsal Mekânsal Bilgi Sistemlerine Genel Bakış
2 2 Mekânsal Bilgi Sistemlerinin Kurumlar İçin Önemi
3 3 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Şehir-Bölge Planlama, Afet Bilgi Sistemi
4 4 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Sigortacılık, Pazarlama
5 5 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Sağlık Hizmetleri, Ulaştırma Hizmetleri
6 6 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Asayiş ve Güvenlik, Trafik, Altyapı
7 7 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Şehir-Bölge Planlama, Emlakçılık, Bankacılık
8 8 Ara Sınav
9 9 Ara Sınav
10 10 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Belediye Hizmetleri, Peyzaj
11 11 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Orman Yangınları, Ziraat Uygulamaları
12 12 Uygulamalar ve Örnek Olaylar: Madencilik, Çevresel Uygulamalar, Doğal Kaynaklar
13 13 Öğrenci Proje Sunumları
14 14 Öğrenci Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Longley, A. P., Goodchild, M. F., Maguire, D. J. ve Rhind, D. W. (2005). Geographical Information Systems and Science (2nd Edition). England: John Wiley & Sons Ltd.
Tecim, V. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemleri: Harita Tabanlı Bilgi Yönetimi. Ankara: Renk Form Ofset Matbaacılık Ltd. Şti.
Yomralıoğlu, T. (2002). Coğrafi bilgi sistemleri: Temel kavramlar ve uygulamalar (2. Baskı). İstanbul: Seçil Ofset.
Yardımcı kaynaklar:
Galati, S. R. (2006). Geographic Information Systems Demystified. Norwood, MA: Artech House, Inc.
Harmon, J. E. ve Anderson, S. J. (2003). The Design and Implementation of Geographic Information Systems. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Khan, O. (2003). Geographic Information Systems and Health Applications. USA: Idea Group Publishing.
Pick, J. B., (2005). Geographic Information Systems in Business. USA: Idea Group Publishing.
Weng, Q., (2010). Remote Sensing and GIS Integration: Theories, Methods, and Applications. USA: The McGraw-Hill Companies, Inc..

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin derse devamı ve ders anlatımı sonrası tekrar önemlidir. Ayrıca öğrenciye araştırma projesi verilecek, rapor hazırlayacak ve sunacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı dönem içi çalışma, ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin vize ve final sınavlarından aldığı notlar, derse katılımı, proje raporu ve sunumu etkilidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bölümün uyguladığı kurallar geçerlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Ödev Hazırlama 12 2 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.3555555555
ÖK.455555555