DERS ADI

: Çalışma Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3020 Çalışma Sosyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GAZANFER KAYA

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Ders, çalışma olgusunun sosyolojik analizine odaklanmaktadır. Bu bağlamda, çalışma olgunsun tarihsel süreçte geçirdiği değişimler, sanayi ve sanayi sonrası toplum kuramlarında çalışma olgusu ders kapsamında ele alınacaktır. Ayrıca günümüz çalışma yaşamındaki temel sorunların analizi ve tartışılması, dersin temel amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma sosyolojisinin terminolojisini kullanabilmek
2   Çalışma sosyolojisinde kullanılan temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme
3   Tarihsel süreçten günümüze çalışma kavramına yüklenen anlamaları açıklayabilme
4   Sanayi Devrimi ve çalışma yaşamı arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
5   Günümüz dünyasında çalışma yaşamıyla ilişkili toplumsal süreçleri analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve temel kavramlar
2 Çalışma ve Toplum İlişkisi
3 Çalışma Sosyolojisi (Konusu, Amacı, Önemi)
4 Tarihsel Süreçte Çalışma Olgusu (Sanayi Devrimi Öncesi)
5 Sanayi Devrimi ve Çalışma Yaşamı
6 Sanayi Sonrası Toplum Teorilerinde Çalışma Yaşamı
7 Türkiye deki Çalışma Yaşamı (Osmanlı Dönemi)
8 Ara Sınav
9 Türkiye deki Çalışma Yaşamı (Cumhuriyet Dönemi)
10 Günümüz Türkiye sinde Çalışma Yaşamına İlişkin Sorunlar
11 Sınıf içi Sunumlar
12 Sınıf içi Sunumlar
13 Sınıf içi Sunumlar
14 Sınıf içi Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Grint, Leith (1998). Çalışma Sosyolojisi, Alfa Kitabevi.
Güzel, Serkan (2008). Çalışma Sosyolojisi, Literatürk Yay.
Yardımcı kaynaklar:
-Ören, Kenan (2013). Çalışma Sosyolojisi, Nobel Kitabevi.
-Kocacık, Faruk (2000). Çalışma Sosyolojisi, Dilek Matbaa.
-Kolektif: (2012). Çalışma Sosyolojisi, Eskişehir Açık Öğretim Fakültesi Yayını.
-Lordoğlu, Kuvvet ve Özkaplan, Nurcan (2005). Çalışma İKTİSADI, Der Yayınları,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODK Ödev-Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODK * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODK * 0.25 + BUT * 0.45


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gazanfer.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15543
ÖK.2555
ÖK.3554
ÖK.455
ÖK.5543