DERS ADI

: Aile Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3005 Aile Sosyolojisi ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NİLÜFER DEMİR

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Aile nin toplum hayatındaki önemini ve bireylerin yaşamı için taşıdığı anlamı kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ailenin toplumsal anlam dünyasını tanımak
2   Ailenin sosyal hayatımızda taşıdığı önemi kavratmak
3   Evlilik ve sosyal çevrenin modern bireyin gelişimindeki katkısını kavratmak
4   Ailenin kentleşme ve göç ile beraber yaşadığı değişmeler ve oluşturduğu yeni yapıları tanıtmak
5   Modernleşmenin ailenin yapısal ve değersel yönleri üzerinde yarattığı etkileri kavratma
6   Türk ailesinin yaşadığı sorunlar ve bu sorunlardan çıkış imkanlarını tartışmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ailenin sosyolojik bakışla açıklanması
2 Ailenin tanımıı, toplumsal anlamı ve sosyal fonksiyonları
3 Aile ile ilgili sosyolojik kuramlar
4 Aile sosyolojinsin tarihsel gelişimi
5 Türkiye de aile çalışmaları
6 Aile ve toplumsal değişme/ailenin modernleşmesi
7 Aile türleri
8 Aile ve evlilik
9 Ara sınavı
10 Aile içi iletişim
11 Aile ve sosyal problemler: Parçalanma, Boşanma,aile içi şiddet
12 Aile içi sosyal ilişkiler ve roller/ annelik, babalık, kardeşler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sosyo-Kültürel Değişme Sürecinde Türk Ailesi, cilt:3, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, 1992, Ankara 2
2. Toplumsal Değişme ve Türkiye de Aile , Nur Vergin, İlim ve Sanat Dergisi, Cilt: 14, Temmuz-Ağustos 1987, ss.17-25
3. Evlilik Kurumuna Sosyolojik Bir Yaklaşım , Birsen Gökçe, H. Ü. Sosyal Bilimler dergisi, Sayı:1, aralık 1978, ss.7-21
4. Bir Modernite Rüyası mı : Ailenin Sonu mu -Kütahya yetiştirme yurdu örneği- , Aile ve Toplum Dergisi, Sayi:8, Cilt:2, Yil:7, Ocak-Mart 2005, Basbakanlik Aile ve Sosyal Arastirmalar Gn. M.,
www.aile.gov.tr/raporlar/Aile%20ve%20toplum8.pdf
5. Aile Sosyolojisi, Önal Sayın, Ege Üniversitesi Basımevi, 1990, İzmir
6. Aile Sosyolojisi, Kadir Canatan-Ergün Yıldırım, 2009, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 5 80
Vize Sınavı 1 12 12
Final Sınavı 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65