DERS ADI

: Kültür Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3003 Kültür Sosyolojisi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜL ÖZATEŞLER ÜLKÜCAN

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Sosyolojik açıdan kültürü anlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür sosyolojisinin alanı ve çalışma yöntemlerini kavramak
2   Kültür sosyolojisinin temel kavram ve teorik çerçevelerini anlamak
3   Sosyal hayatın kültürel boyutuna çağdaş yaklaşımları öğrenmek
4   Kültürel form ve süreçlerin analiz yöntemlerini kavramak
5   Farklı kültür teorileri ve yaklaşımlarını karşılaştırarak anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür Sosyolojisinin tanımı ve Çalışma Alanları (1)
2 Kültüre Sosyolojik Yaklaşımlar (1, 2)
3 Sosyal Bilimlerde Kültürel Dönemeç (3)
4 Topluluğun Simgesel Kuruluşu (4)
5 Etnik Gruplar ve Oluşumları (5)
6 Ulus ve Ulusun İnşası (6, 7)
7 Politik Kültür (13)
8 Politik Kültür Üzerine Gramsci ve Hegemonya Kavramı (13)
9 Ara Sınav
10 Devlet ve Kültür
11 Kimlik ve Kimlik Kuramları (8, 11)
12 Kollektif Kimlikler ve İnşaları (5, 6, 7, 12)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Lynette Spillman, Cultural Sociology, Blackwell, Oxford.
2. Raymond Williams, 1991, Kültür, Ankara: İmge
3. Fredric Jameson, 2005, Kültürel Dönemeç, Ankara: Dost Kitabevi
4. Anthony Cohen, 1999, Topluluğun simgesel Kuruluşu, Ankara: Dost Kitabevi
5. Fredrick Barth, 2001, Etnik Gruplar ve Sınırları, Ankara: Bağlam Yayıncılık
6. Benedict Anderson, 1983, Imagined Communities, Londra: Verso
7. Eric Hobsbawn , Terence Ranger, 1983, Inventing Tradition, Cambridge: Cambridge University Press
8. Nuri Bilgin, 1994, Sosyal Bilimlerin Kavşağında Kimlik Sorunu, İzmir: Ege Yayıncılık
9. Connolly, W. E. 1991, İdentity/Difference, Ithaca: Cornell University Press
10. John, Tomlinson, Kültürel Emperyalizm, Ayrıntı, İstanbul 1991.
11. Simone de Beauvoir, İkinci Cins I, II, III Cilt, Payel, İstanbul, 1993.
12. Ian Chambers, Göç, Kültür, Kimlik, Ayrıntı, İstanbul, 1994
13. Antonio Gramsci, Hapishane defterleri, Belge Yayınları, İstanbul, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 3 48
Vize Sınavı 1 6 6
Final Sınavı 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15454
ÖK.255445
ÖK.3555
ÖK.4554
ÖK.5545