DERS ADI

: Modernliğin Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 4037 Modernliğin Sosyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Modernliğin başlangıcından günümüze olan tarihsel deneyimini temel modernlik teorileri bağlamında analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernliğin ortaya çıkış koşullarını açıklayabilmek
2   Modern tarihsel deneyimi kavrayabilmek
3   Günümüzdeki modernlik teorileri arasında bağlar kurabilmek
4   İçinde yaşadığımız toplumların temel sorunlarına modernlik projesi bağlamında yaklaşabilmek
5   Modern dönemin hangi aşamasında olduğumuza yönelik tartışmaları yorumlayabilmek
6   Toplumsal sorunsallıklara sosyolojik anlamda modern çözümlerin neler olduğunu açıklayabilmek
7   Modernliğin tek bir uygarlık ya da coğrafyanın tekelinde olmayabileceğini anlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernlik nedir Genel Giriş Kaynak 1, 2
2 Modernliğin Temel İmgesel Anlamları: Özerklik ve Rasyonellik Kaynak 5
3 Anthony Giddens ve Yüksek Modernlik Kaynak 11
4 Alain Touraine in Modernlik Teorisi Kaynak 3
5 Jürgen Habermas: Modernliğin Sıkı Savunucusu Kaynak 4
6 Disiplin ve Özgürlük Arasındaki Gerilim Olarak modernlik: Peter Wagner ın Modernliğin Sosyolojisi Kaynak 2
7 Düşünümsel Modernleşme: Beck ve Risk Toplumu Kaynak 12
8 Cornelius Castoriadis: Sıra dışı bir Modernlik Teorisyeni Kaynak 5
9 Vize
10 Postmodernizm 1: Lyotard ve Meta Anlatıların Sonu Kaynak 8
11 Postmodernizm 2: Baudrillard ve Jameson Kaynak 9, 10
12 Alternatif Modernlik Teorileri Kaynak 1,3

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Jürgen Habermas, The Philosophical Discourse of Modernity, Polity Press, Cambridge, 1987.
Alex Callinicos, Postmodernizme Hayır, Ayraç yayınları, Ankara, 2001.
Terry Eagleton, Postmodernizmin Yanılsamaları, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 1999.
J. F. Lyotard, Postmodern Durum, Vadi yayınları, Ankara, 1997
Jean Baudrillard, Sessiz Yığınların Gölgesinde-Toplumsalın Sonu, Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2003.
Fredric Jameson, Biricik Modernite, Epos Yayınları, Ankara, 2004.
Anthony Giddens, The Consequences of Modernity, Polity Press, Cambridge, 1991
Ulrich Beck, Risk Society: towards a New Modernity, Sage Publication, London, 1992

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.234344
ÖK.34343
ÖK.4343
ÖK.53343
ÖK.64
ÖK.7