DERS ADI

: Müze ve Mimarlık I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3031 Müze ve Mimarlık I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HİKMET GÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Günümüzde müzelerde değişen sergileme yaklaşımları müze yapılarının biçimlenmesini de etkilemektedir. Bu doğrultuda bu ders kapsamında müze yapılarının nasıl biçimlendiği, tarihsel süreçteki gelişimleri, programları ve temaları, tipolojileri, Türkiye den ve dünyadan örnekler üzerinden irdelenecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Derse yönelik kavramlarının önemini kavrama
2   Ders konusu kapsamında bilgi toplama ve araştırma yapma
3   Ders kapsamındaki konulara ve yapı tipolojilerine yönelik eleştirel düşünebilme
4   Farklı müze yapılarına yönelik örnekleri analiz edebilme
5   Müze yapılarını tüm boyutları ile (çevre, arsa, genel planlama ilkeleri, renk, malzeme,) değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramların tanıtılması
2 Müze yapısı nedir Müzelerin kullanım amaçları ve türleri
3 Müze yapılarının tarihsel süreçteki gelişimi
4 Müze yapılarının tarihsel süreçteki gelişimi
5 Müze yapılarında genel tasarım ilkeleri / çevre ile ilişkiler, mimari dil
6 Müze yapılarında genel tasarım ilkeleri / çevre ile ilişkiler, mimari dil
7 Tematik Müzeler: Tasarım ilkeleri ve Örnek yapılar
8 Ara sınav
9 Tematik Müzeler: Tasarım ilkeleri ve Örnek yapılar
10 Tematik Müzeler: Tasarım ilkeleri ve Örnek yapılar
11 Öğrenci Sunumları ve tartışma
12 Öğrenci Sunumları ve tartışma
13 Öğrenci Sunumları ve tartışma
14 Öğrenci Sunumları ve tartışma
15 Değerlendirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zeiger, Mimi (2005) New Museums: Contemporary Museum Architecture Around The World (Universe Architecture Series) Henderson, Justin (1998) Museum Architecture, Onur, Bekir (2012) Çağdaş Müze, Eğitim ve Gelişim, Müze Psikolojisine Giriş, Ankara: İmge Yayınları Onur, Bekir (2013) Müze ve Oyun Kültürü, Ankara: İmge Yayınları Kolektif (2001) Kent, Toplum, Müze, Deneyimler-Katkılar, Ankara: Tarih Vakfı Yurt Yayınları / Sempozyum / Atölye Dizisi Kızılyaprak, Zeynel Abidin Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları / Sempozyum / Atölye Dizisi Çeşitli Periyodikler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, ödevler, öğrenci sunumları, tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kavrama, araştırma yapma, eleştirel düşünebilme, ara sınav ile, Analiz edebilme, değerlendirebilme ödev ile ölçülecektir. Kavrama, araştırma yapma, eleştirel düşünebilme, analiz edebilme, değerlendirebilme final sınavı ile ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin seçtikleri çalışma konularına yönelik, bireysel olarak hazırladıkları ödevler sınıfta sunulacak ve tartışılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hikmet.gokmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.153
ÖK.25544444
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.55455555