Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Arkeoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. AYGÜN EKİN MERİÇ |
Dersi Alan Birimler |
Arkeoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında, Hellenistik Dönem'de pişmiş toprak malzemeden üretilen ve ayrı bir sanat dalı olan figürünler incelenecektir. Tanrı ve tanrıçalar, kahramanlar, günlük hayattan insanlar, ev kadınları, çocuklar, oyuncaklar gibi çok çeşitli konuları olan terrakotta heykelcikleri tipolojik olarak incelenecektir. Tanagra ve Myrina gibi çok ünlü pişmiş toprak heykelcik atölyelerinin eserleri yanında diğer kentlerde ortaya çıkarılmış olan eserler dersin konusunu oluşturacaktır. Bu eserlerin kullanım amaçları, tipolojileri, dönemsel ve bölgesel özellikleri ile incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- S. Besques, Catalogue Raisonné des Figurines et reliefs et terre cuite Grecs. Étrusques et Romaines III. Époques Hellénistique et Romains: Grèce et Asie Mineure, Musée National du Louvre. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konuların ana hatlarıyla sunumu ve öğrenci araştırmaları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin ve araştırmaların düzenli bir şekilde yürütülmesi |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Edebiyat Fakültesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 11:00 - 13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|