DERS ADI

: Antik Çağ Mirasının Yorumlanma Süreçleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5014 Antik Çağ Mirasının Yorumlanma Süreçleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BİNNUR GÜRLER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Özellikle Yunan ve Roma uygarlıklarına ait maddi kültür kalıntılarının sonraki yüzyıllarda yorumlanma amaçları, biçimleri, bu yorumların günümüz arkeolojisine etkilerinin ve konuyla ilgili bakış açılarının verilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yunan sanat felsefesini kavrayabilme.
2   Yunan sanatının başlıca eserlerini değerlendirebilme.
3   Roma dönemi sanat felsefesini kavrayabilme.
4   Roma döneminin başlıca eserlerini değerlendirebilme.
5   Ortaçağda Yunan ve Roma eserlerinin değerlendirilme biçimlerini kavrayabilme.
6   Ortaçağ sonrasında Yunan ve Roma eserlerinin değerlendirilme biçimlerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik dönem sanatı ve kültürü.
2 Hellenistik dönem sanatı ve kültürü.
3 M.Ö.2. yüzyıl: Yunan sanatçıları ve yeni patronları. Romalıların Yunan sanatına bakışı.
4 Hadrianus ve koleksiyonculuk.
5 Cicero ve Verres davası.
6 Vitruvius.
7 ARA SINAV
8 M.S.4. ve 5. yüzyıllarda başkent algısı.
9 Roma, Ravenna ve Byzantion.
10 Ortaçağa girerken büyük kentler, sanat merkezleri ve durumları
11 Kişisel çabalar: Petrark, Cola di Rienzo, Leon Battista Alberti.
12 Klasiğe dönüş.
13 Tartışma.
14 Değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Benjamin Rowland, The Classical Tradition in Western Art, Harvard University Press, 1963.
Yardımcı kaynaklar: B. Gürler; "Sanatın Sosyal Tarihinde Rasyonel Düşünce ve İlk Adım", Anadolu Sanat, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sürekli Sanat ve Kültür Dergisi , Sayı 9, Mart 1999, 67-77. B. Gürler, "Klasik Gelenek I: Kökler, İzler ve Etkiler", Anadolu Sanat, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sürekli Sanat ve Kültür Dergisi , Sayı 10, Aralık 1999, 82-90. B. Gürler, "Et In Arcadia Ego", Anadolu Sanat , Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sürekli Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 13 Güz 2002, 129-134. B. Gürler, "Klasik Gelenek II: Ortaçağın Eskiçağ Yorumu ya da Bellekte Kalan Anılar", Anadolu Sanat, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sürekli Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Bahar 2004, 163-172.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders görsel malzeme ağırlıklı sunum olarak öğrenciye aktarılacak, sonrasında tartışma ve değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-6: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

binnur.gurler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat 9.00-10.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555