DERS ADI

: Antik Mozaik Sanatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5019 Antik Mozaik Sanatı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mozaik sanatının doğuşu ve ilk mozaik örneklerden sonra Helenistik Dönemde ortaya çıkan ve Roma Döneminde yaygınlaşan mozaik sanatına ait özellikle Anadolu daki mozaik üretim merkezleri ve ekoller ile mozaik yapma teknikleri, malzemeler, üretim aşamaları, sanatçılar ve stil özelliklerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mozaik Örneklerini tanımlayabilme,
2   Mozaik Örneklerinin dönemler arası teknik gelişimi ve stil farklılıklarını açıklayabilme
3   Mozaik Örneklerini tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme.
4   Mozaik Örneklerini sanatın diğer alanlarındaki örneklerle karşılaştırabilme
5   Mozaik Örneklerini tarihlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı Sunum
2 Mozaik Tekniği Sunum Tartışma
3 Mozaik Tekniği Sunum Tartışma
4 Erken Mozaik Örnekleri Sunum Tartışma
5 Arkaik Mozaik Örnekleri: Frig Örnekleri Sunum Tartışma
6 Hellenistik Öncesi Mozaik Örnekleri Sunum Tartışma
7 Hellenistik Dönem Mozaik Örnekleri Sunum Tartışma
8 ARA SINAV Sunum Tartışma
9 Roma Mozaik Örnekleri Sunum Tartışma
10 Roma Mozaik Örnekleri: İtalya ve Eyaletler Sunum Tartışma
11 Roma Mozaik Örnekleri: Anadolu Sunum Tartışma
12 Roma Mozaik Örnekleri: Anadolu Sunum Tartışma
13 Korunması gerekli tarihi çevre örnekleri
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Budde 1972 L. Budde, Antike Mosaiken in Kilikien, Band II: Die heidnischen Mosaiken, Recklinghausen, 1972.
2. Campbell 1991 S. D. Campbell, The Corpus of Mosaic Pavements in Turkey: The Mosaics of Aphrodisias in Caria, Toronto.
3. W. Jobst, 1977. Römische Mosaiken aus Ephesos I, die Hanghäuser des Embolos, FiE VIII/2, Wien.
4. Décor I, 1985. C. Balmelle M. Blanchard-Lemee J. Christophe J.-P. Darmon A. M. Guimier-Sorbets H. Lavagne R. Prudhomme H. Stern, Le décor géométrique de la mosaïque romaine I: Repertoiregraphique et descriptif des compositions lineaires et isotropes, Paris,.
5. Decor II, 2002. C. Balmelle M. Blanchard-Lemee J.-P. Darmon S. Gozlan M.-P. Raynaud, Le Décor Géométrique de La Mosaïque Romaine II. Répertoire graphique et descriptif des compositions linéaires et isotropes, Paris.
6. Dunbabin 1999 K. M. D. Dunbabin, Mosaics of the Greek and Roman World, Cambridge.
7. Levi 1947 D. Levi, Antioch Mosaic Pavements, Vol II, Princeton.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1,2,5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-4: Grup çalışması raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. ALİ KAZIM ÖZ
Dokuz Eylül Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Arkeoloji Bölümü
Restorasyon Anabilim Dalı
Tınaztepe Kampüsü - Buca İzmir
TR-35160 TÜRKİYE
Tel: +90.232.3018726
Faks: +90.232.4534188
E-posta: ali.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:30 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 5 3 15
Uygulama 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 28 28
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555