Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ÖZLEM DUVA KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencileri queer teori etrafında şekillenen temel metinler ve önemli tartışmalarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Queer teriminin, LGBT kimlikleri ve siyaseti ile olan erken döneminden günümüze yayılmasının, normatif olmayan bilgiyi, kültürel pratikleri ve politik aktivizm biçimlerini belirleyen geniş bir çerçeve olarak kullanması yoluyla dersin hedefi, öğrencilere mevcut cinsiyetçi kategorilerle ilgili bazı temel soruları kazandırmaktır. Soruşturmanın merkezi ise, queer teori ile feminizm ve eleştirel açıdan ırk teorisi arasındaki kesişimlerdir. Nihai olarak bu ders, Queer Teoriyi queer'ın anlam ve içeriğinin zengin bir felsefi ve politik sorgulamasıyla sonuçlandıracaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-History of Sexuality Vol. I, Michel Foucault, trans. Robert Hurley, Vintage, 1990, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Etkinlikler ayrıntılı olarak değerlendirme yöntemleri ve iş yükü hesaplaması bölümünde verilmiştir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
0232 301 94 13 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Her dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|