DERS ADI

: Dil ve Toplumsal Gerçeklik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6020 Dil ve Toplumsal Gerçeklik SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REŞAT LEVENT AYSEVER

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

Fizik gerçeklikten farklı olarak toplumsal gerçekliğin dille kurulduğu savından yola çıkarak dil ile toplumsal gerçeklik, dil ile toplumsal olgular arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin sonuçlarını tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil ile toplumsal gerçeklik arasındaki ilişki konusunda ortaya atılan çözümleri kavrar.
2   Dil ile toplumsal gerçeklik arasındaki ilişki konusunda ortaya atılan çözümleri tartışabilir.
3   Dil ile toplumsal gerçeklik arasındaki ilişki konusunda ortaya atılan çözümleri değerlendirebilir.
4   Dil ile toplumsal gerçeklik arasındaki ilişki konusunda ortaya atılan çözümlerde yakaladığı sorunlar için kendi çözümünü geliştirebilir.
5   Geliştirdiği çözümünü temellendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplum Ontolojisi Kavramı
2 Toplum Ontolojileri
3 Toplum Ontolojileri
4 Searle: Toplumsal Gerçekliğin Kuruluşu
5 Searle: Toplumsal Gerçekliğin Kuruluşu
6 Searle: İnsan Uygarlığının Yapısı
7 Searle: İnsan Uygarlığının Yapısı
8 Searle ün Toplum Ontolojisinin Değerlendirilmesi
9 Vize Sınavı
10 Sunum ve tartışma
11 Sunum ve tartışma
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- John R. Searle, THE CONSTRUCTION OF SOCIAL REALITY, New York: The Free Press, 1995.
- John R. Searle, MAKING THE SOCIAL WORLD, Oxford/New York: Oxford UP, 2010.
- Savas L. Tsohatzidis, INTENTIONAL ACTS AND INSTITUTIONAL FACTS, Dordrecht: Springer, 2007.
- Michael Theunissen, THE OTHER: STUDIES ON THE SOCIAL ONTOLOGY OF HUSSERL, HEIDEGGER, SARTRE AND BUBER, Cambridge: MIT Press, 1986.
- Heikki Ikaheimo & Arto Laitinen (eds), RECOGNITION AND SOCIAL ONTOLOGY, Leiden/Boston: Brill, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 301 79 17
levent.aysever@deu.edu.tr
http://www.leventaysever.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 50 50
Sunum Hazırlama 1 45 45
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 275

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1545
ÖK.24
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.555