DERS ADI

: Yaşçılık, Etik ve Kültür

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6095 Yaşçılık, Etik ve Kültür SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM DUVA KAYA

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencileri yaşçılık ve ayrımcılık arasındaki bağları düşünmeye hazırlamak için tasarlanmıştır ve etik ve yaşlanma olgularına temel felsefi bir bakış ile başlayacaktır. Bu giriş bölümünün ardından, ders içeriğinde etik yaş alma konusundaki etik sorunlar sosyal / kültürel, politik ve bireysel düzeylerde ele alınacaktır. Yaşçılık sorununu felsefi bakımdan analiz ederek bu ders, ahlak ve yaşlanma üzerine düşünmeyi benimseten merkezi değer konularını tanıtacaktır. Nihai amaç, politik alanda ve yaşçı kültürde ortaya çıkan ahlaki konulara yönelmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik hakkında farklı düşünme biçimlerinin, etik sorunları ele alırken dikkate aldığımız şeyleri nasıl etkilediğini görmek,
2   Etiğin temel kavramlarını ve merkezi değerlerini, yaşlılarla ilgili çalışmalara bilgi temeli sağlayabilecek biçimde anlayabilmek,
3   Yaşlanma ve yaşlılık ile ilgili toplumsal ve kültürel normların etik sonuçlarını tartışabilmek,
4   Felsefe alanındaki özgün problemleri, yaşçı paradigma ile olan bağlantısında kavrayabilmek,
5   Yaşçılığın etkilerini etik bir kaygıyla incelemek ve düşünme tarzı ile eyleme tarzı arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramsal Analiz: Yaşçılık,Yaşlanma ve Yaşlı Olma.
2 Kavramsal Analiz: Yaşçılık,Yaşlanma ve Yaşlı Olma
3 Yaşçılık tutumuna yönelik etik belirlemeler
4 Yaşçılık tutumuna yönelik etik belirlemeler
5 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: Ayrımcılık ve Yaşçılık
6 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: Ayrımcılık ve Yaşçılık
7 Vize Sınavı
8 Vize Sınavı
9 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: Ayrımcılık ve Yaşçılık
10 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: Ayrımcılık ve Yaşçılık
11 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: Cinsiyetçilik ve Yaşçılık
12 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: Cinsiyetçilik ve Yaşçılık
13 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: İdeoloji ve Yaşçılık
14 Yaşçılık analizi yoluyla yeni felsefi problemlerin keşfi: İdeoloji ve Yaşçılık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-The Palgrave Handbook of The philosophy of Aging, Ed: Geofrey Scarre, Macmillan Publishers, 2016
2-Ageing, Meaning and Social Structure:Connecting critical and humanistic gerontology, Ageing, Meaning and Social Structure
Connecting critical and humanistic gerontology. Ed: Jan Baars, Joseph Dohmen, Amanda Grenier, Chris Phillipson
Policy Press (UK) / University of Chicago Press (USA), 2013
3-Aging, Death, and Human Longevity: A Philosophical Inquiry (BFI Modern Classics), Christine Overall, University of California Press; 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.duva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15554
ÖK.255
ÖK.344
ÖK.4
ÖK.545455