Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, bilginin zihindeki kökenlerini ve gelişimini, evrimsel biliş çerçevesinde incelemektir. Bu derste bilişsel psikoloji, gelişimsel psikoloji, karşılaştırmalı psikoloji, sinirbilim ve dilbilim alanınlarındaki kanıtlar bireylerin nesneleri, sayıları, uzamı ve dili nasıl kavramlaştırdığını incelemek için kullanılacaktır. Hangi bilgilerin yalnızca insana özgü olduğu, hangi bilgilerin diğer türlerle de paylaşıldığı ve bireyoluş sürecinde bu bilgilerin nasıl değiştiği tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Colombo, J., Richman, W. A., Shaddy, D. J., Greenhoot, A. F., & Maikranz, J. (2001). HR Defined phases of attention, look duration, and infant performance in the paired comparison paradigm. Child Development, Vol. 72, 1605 1616. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Konu ile ilgili sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde hazırlanacak olan makaleler üzerinde değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde hazırlanacak olan makaleler üzerinde değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Derya Durusu EMEK SAVAŞ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.00-14.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|