DERS ADI

: Psikolojide Nitel Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5028 Psikolojide Nitel Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Psikolojide nitel araştırmanın ne olduğunun, nasıl planlandığının, nasıl uygulanıp sonuçlara ulaşıldığının ve raporlaştırmanın öğretilmesiyle öğrencinin kendi başına bir araştırmayı planlayıp gerçekleştirebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nitel araştırmada temel kavramları bilir.
2   Nitel araştırmanın önemini açıklar.
3   Nitel araştırma sürecinin aşamalarını açıklar.
4   Nitel araştırma tasarlar.
5   Tasarladığı araştırmayı yapar.
6   Nitel araştırma ile ilgili araştırılan ve sunulan konuyu raporlaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nitel araştırmaya giriş
2 Nitel araştırma giriş
3 Nitel araştırma süreci
4 Nitel araştırmada örneklem
5 Görüşme
6 Görüşme
7 Vize
8 Gözlem
9 Gözlem
10 Dokuman incelemesi
11 Nitel veri analizi
12 Nitel veri analizi
13 Nitel araştırma geçerlik ve güvenirlik
14 Eylem araştırması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
2. Creswell, J., W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches.Los Angles: Sage.
3. Cohen, L. Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. London:Routledge.
4. Erkuş, A. (2009). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin yayıncılık.
5. Singh, K. (). Quantitative social research methods. Los Angles: Sage.
6. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
7. Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: A user friendly guide for social scientisits. London: Routledge.
8. Bogdan, R., C. & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education. Boston:Allyn and Bacon.
9. Denzin, N. K. & Lincoln, Y.S. (1998). The landscape of qualitative research: Theories and issues.London: Sage Publication

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav ve Final sınavı

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3-: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir
ÖÇ 4-6: Yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 20 20
Vize Sınavı 1 18 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6445