DERS ADI

: Varoluşçu Filozoflar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 7077 Varoluşçu Filozoflar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Amacı

Varoluş felsefesinin kaynağı ve temsilcileri olarak tanınan düşünür ve yazarlardan Augustinus, Aquinas, Pascal, Montaigne, Spinoza, Fichte, Nietzsche, Kierkegaard, Jaspers, Marcel, Dostoyevski, Heidegger, Sartre, Kafka ve Camus nün yapıtlarına dayanılarak varoluşçu düşüncenin ortaya koyduğu kavramlar tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özellikle 20. Yüzyıl felsefesinde önemli yeri olan Varoluşçu düşüncenin ne olduğunu bilir.
2   İnsanın bireysel varoluşunun felsefi bir kuram tarafından nasıl derinleştirildiğini bilir.
3   Varoluşçuluğun kurucusu ve temsilcisi olan düşünürlerin temel yapıtlarını tartışır.
4   Varoluşçuluğun günümüz insanının sorunlarına nasıl çözümler önerdiğini kavrar ve başkalarına aktarır.
5   Varoluşçuluğun sanat ve edebiyat yoluyla yaşamın anlamlarını nasıl çoğalttığını inceler ve bu yeni anlamları yaşamsal güçleri artıracak şekilde başkalarına aktarır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Varoluş kavramının kökeni
2 Kierkegaard ın varoluş felsefesi
3 Nietzsche nin yaşam anlayışının varoluş felsefesine katkısı
4 Heidegger in Nietzsche yorumu
5 Heidegger in Nietzsche yorumu
6 Heidegger in Nietzsche yorumu
7 Otantik olmak ve otantik olmamak
8 Vize Sınavı
9 Sartre ın varoluşçuluk savunması
10 Sartre ın varoluşçuluk savunması
11 Heidegger ve Sartre ın varoluşçulukları arasındaki fark
12 Sartre ve Camus arasındaki tartışma
13 Bulantı romanının felsefi yorumu
14 Veba romanının felsefi yorumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brod, Max (2000) Kafka da İnanç ve Umutsuzluk, çev. Kamuran Şipal, İstanbul: Cem Yayınevi.
Erhat, Azra (2002) Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi
Heckmann, Wolfhart und Lotter, Konrad (2004) Lexikon der Ästhetik, München: Verlag C.H.Beck.
Heidegger, M., (1996). Wegmarken, Gesamtausgabe, I.Abteilung: Veröffentlichte Schriften 1910-1976, Band 9, Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann.
Heidegger, Martin (2004) Varlık ve Zaman, Sein und Zeit, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi.
Heidegger, Martin (1996) Nedir Bu Felsefe , Çev: Ali Irgat, İstanbul: AFA Yayınları.
Heidegger, Martin (1991), Nietzsche, Volume I: The Will to Power as Art, Volume II: The Eternal Recurrence of the Same, Volume III: The Will to Power as Knowledge and as Metaphysics, İng. Çev. David Farrell Krell, Volume IV: Nihilism, İng. Çev: Frank A. Capuzzi, San Francisco: Harper.
Jameson, Fredric (1991) Postmodernism or the Cultural Logic of Late Capitalism, Durham: Duke University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Metin Bal
0232 301 94 11
metin.bal@deu.edu.tr
http://www.metinbal.net

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2
ÖK.355
ÖK.454
ÖK.544