DERS ADI

: E- TİCARET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UBP 4218 E- TİCARET SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Programcılığı Uzaktan Öğretim

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖZER KESTANE

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu derste öğrenciye; elektronik pazar yapısı içerisindeki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamaların incelenmesi ile ilgili yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyada kullanımı hızla artan internet ve internet teknolojilerine yönelik temel kavramların öğrenilmesi, bilişim teknolojilerinde meydana gelen değişim
2   Elektronik ticaretin paydaşlara etki analizi öğrenilmesi, elektronik ticarette kullanılan araçların tanıtılması ve kullanım becerisinin verilmesi, Elektronik devlet uygulamaları becerilerinin kazandırılması
3   Elektronik ticaret sözleşmelerinin hazırlanması ve ülkemizde uygulamaya giren e-imza uygulama becerisinin kazandırılması
4   Elektronik ticaret yapabilmek için gerekli olan alternatif finansman kaynaklarının avantajlarının ve maliyetlerinin hesaplanması
5   Bir elektronik ticaret sitesinin hazırlama sürecinin anlatılması ve uygulanması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnternet: Gelişimi ve Temel Kavramlar
2 Yeni Ekonomi Kavramı, Özellikleri ve Etkileri
3 Elektronik Ticaret Kavramı, Kapsamı ve Yaygınlığı
4 Elektronik Ticaretin İşletmelere, Tüketiciye ve Sosyal Hayata Etkileri
5 Elektronik Ticaretin Araçları: İnternet, Telefon, Televizyon, EFT, EDI
6 Elektronik Ticaret Türleri, E-Devlet ve Tüketiciden Tüketiciye E-Ticaret (C2C) , İşletmeden İşletmeye E-Ticaret (B2B)
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Barkod, E-ticaret güvenliği, extranet ve intranet uygulamaları
10 İşletmeden Tüketiciye E-Ticaret (B2C)
11 Elektronik Ticarette Ödeme Sistemleri ve Güvenlik
12 Elektronik Ticaret Sözleşmeleri ve E-imza
13 Elektronik Ticaretin Finansmanı
14 Bir E-Ticaret Sitesi Oluşturma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: How To Become An Instructional Designer By Christopher Pappas
Yardımcı kaynaklar: e-Learning and the Science of Instructionby Ruth Colvin Clark and Richard E. Mayer.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Örnek uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.20 + FN* 0.80
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.20 + BUT* 0.80


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecek ve ders içi uygulamalar ile bu öğrenme çıktılarına ulaşma öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %30 una katılım zorunludur. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem başlangıcında öğretim elemanı tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111111
ÖK.2111111
ÖK.31111111
ÖK.41111111
ÖK.51111111