DERS ADI

: Kent, Mekan ve Toplumsal Cinsiyet

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 5050 Kent, Mekan ve Toplumsal Cinsiyet SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MERCAN EFE GÜNEY

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders ataerkil yapının toplumsal yapı içerisindeki etkilerini kadın, erkek ve tüm ötekiler için ortaya koymaya çalışırken toplumsal cinsiyet eşitliğinin şehir planlama eylem alanında da gözetilmesi gerektiğinin bilincini vermeyi ve bunun yapılabilirliğinin araçlarını sorgulamayı / düşündürmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyet eşitliğinin ne demek olduğunu öğrenecek
2   Mekânların kadınlar ve erkekler için nasıl farklı planlanabileceğine ilişkin geçmiş deneyimleri listeleyebilecek
3   Güncel planlama yaklaşımlarını yorumlayabilecek
4   Cinsiyet dostu, kadın dostu kent gibi yaklaşımların önemini çözümleyebilecek
5   Planlama alanında geliştirilen değişik yaklaşımları birleştirebilecek
6   Türk planlama sisteminde toplumsal cinsiyet eşitliği yaklaşımını değerlendirebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Nedir
2 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kapsamında Ötekiler
3 Dünyada ve Türkiye de Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yaklaşım ve Konuya Yönelik Yapılmış Çalışmalar
4 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Konusunda Dünya da ve Türkiye de Yapılmış Çalışmalar
5 Ataerkil Yapı Nedir Ataerkil Yapının Sosyal Yapı İçerisindeki Etkileri Nedir
6 Ataerkil Yapı Nedir Ataerkil Yapının Sosyal Yapı İçerisindeki Etkileri Nedir
7 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kapsamında Yapılabilecekler: Kadın Dostu Kentler
8 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kapsamında Yapılabilecekler: Kadın Dostu Kentler
9 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kapsamında Yapılabilecekler: Cinsiyet Dostu Kentler
10 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kapsamında Yapılabilecekler: Cinsiyet Dostu Kentler
11 Kapsayıcı Planlama Anlayışının Tartışılması
12 Kapsayıcı Planlama Anlayışının Tartışılması
13 Şehir Planlamanın Bir Proje Olması ve Kapsayıcı Planlama Anlayışının Tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mercan EFE GÜNEY, Funda Demircioğlu (2015). LGBTT Bireylerin Buluşma Noktası Olarak Kullandıkları Mekânların Şehir Planlama Kapsamında İncelenmesi (An Examination of the Spaces Used as Meeting Points by LGBTT Individuals in the Scope of City Planning). Planlama (Journal of Planning), 25 (2), 147-158.

İrem AYHAN Selçuk, Mercan EFE GÜNEY, Şenel ERGİN (2015). Kentsel Mekânın Ortak Kullanıcıları LGBTT Bireylerin Türkiye'nin Başkenti Ankara'daki Yerseçim Pratikleri (Practices of LGBTT Individuals as Being the Common Users of Urban Spaces in the Capital City of Turkey/Ankara). UHBAB - Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi
Mercan EFE GÜNEY, İrem AYHAN SELÇUK, Şenel ERGİN (2014). LGBTT Nüfusunun Kentle Kurdukları İlişkinin Belirlenmesi İçin Kullandıkları Alanların Çalışma, Yaşama ve Alış-Veriş Alanları Kapsamında İncelenmesi: İzmir Örneği (An Analysis

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme, Betimleme ve Çözümleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Birleştirme, Yorumlama ve Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mercan.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.32
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.61