DERS ADI

: Toplumsal Cinsiyet Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 5042 Toplumsal Cinsiyet Analizi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜL ÖZATEŞLER ÜLKÜCAN

Dersi Alan Birimler

Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Toplumsal cinsiyet alanındaki tarihsel ve güncel tartışmaların anlaşılması; toplumsal cinsiyete dayalı teorilerin öğrenilmesi ve toplumsal alanda toplumsal cinsiyet ilişkilerinin nasıl yaşandığına dair analizler yapılabilmesi. Bu tartışmalar ışığında gündelik hayatta toplumsal cinsiyet ilişkilerinin çözümlenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyet tarihsel ve güncel tartışmaları bilme
2   Toplumsal cinsiyet alanında kullanılan temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları açıklayabilme
3   Toplumsal cinsiyet alanında kullanılan temel kuramsal yaklaşımları karşılaştırabilme
4   Toplumsal cinsiyet alanındaki vaka örneklerini açıklayabilme ve gündelik örnekler oluşturabilme
5   Toplumsal cinsiyet alanındaki literatüre ve toplumsal analize katkı sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi
3 Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihsel gelişimi
4 Toplumsal cinsiyet üzerine temel teori ve kavramlar
5 Toplumsal cinsiyet üzerine farklı teorilerin analizi
6 Toplumsal cinsiyet üzerine farklı teorilerin analizi
7 Toplumsal cinsiyet üzerine farklı teorilerin analizi
8 Toplumsal cinsiyet üzerine farklı teorilerin analizi
9 Toplumsal cinsiyet alanında Türkiye den örnekler
10 Güncel Tartışma ve Vaka Analizleri
11 Sınıf içi uygulamalar
12 Sınıf içi uygulamalar
13 Sınıf içi uygulamalar
14 Sınıf içi uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Scott, Joan Toplumsal Cinsiyet: Faydalı bir Tarihsel Analiz Kategorisi, Feminist Tarihin Peşinde, İstanbul: BGST Yayınları, 2013.
-Connell, R. W. (1987, 2019) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
-Yardımcı, Sibel & Güçlü, Özlem (Ed.) (2013) Queer Tahayyül. İstanbul, Sel Yayıncılık.
-Nicholson, Linda J. (1997) The Second Wave: A Reader in Feminist Theory. Psychology
Press.
-Butler, Judith. (2010) Cinsiyet Belası: Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi.İstanbul, Metis Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 8 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154544544
ÖK.255544444
ÖK.355544444
ÖK.455544444
ÖK.555555555