Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Resimleme ve Baskı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ BETÜL USLU ÖZKAN |
Dersi Alan Birimler |
Grafik Sanatlar |
Dersin Amacı |
Ders yazı karakterlerini temel alarak özgün kaligrafik ve tipografik metinlerle görseller oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu tipografik özgün ve biricik görselleri diğer grafik uygulamalarında kullanabilmeleri için farklı mecralar üzerinde çalışmalar oluşturmayı amaç edinmiştir. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmaların projelerinin öğrenciler tarafından yapılandırması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yöntem, materyal ve sunum açısından serbest bırakılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume I, 1628-1900, Taschen, 2009 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kaligrafi ve Yazılama üzerine seminer |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Proje %70 |
Değerlendirme Kriteri |
Özgün projeler üretebilme becerisi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Akademik Dürüstlük: Öğrencilerden verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu kapsamda tamamen özgün eserler üretmeleri beklenir. Herhangi bir şekilde başka bir çalışmadan doğrudan ilham almak, bire bir fayda sağlamak, benzerini üretmek, hatta bir başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle kabul edilemez. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Betül USLU ÖZKAN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|