DERS ADI

: DRAMATİK BELGESEL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6064 DRAMATİK BELGESEL SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. RAGIP TARANÇ

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Belgesel filmde yeni bir yaklaşım olarak dramatik belgeselin (docudrama) uygulamalı olarak öğrencilere öğretilmesi hedeflenmektedir.Ayrıca mocumentary ile docudrama arasındaki farklıllıkların uygulamalarla kavratılması hedeflenmektedir.Docudrama ynetmen uslupları ve faklıları gösterilerek,yeni uslup çalışmaları yapılması başaka bir hedeftir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belgesel film ile docudramanın farklılarını tartışarak,kavratır ve objektif kriterleri sağlar
2   Docudramanın yapısal özellikleri tartışır
3   mockumentary sahte belgesel filmini hakkında bilgi sağlar ve çeşitli stillere ilişkin örnekler verir
4   Eğiticiler ve öğrencilere eğitim sürecinde rehberlik eder
5   Belgesel film ve docudramayı ğrenme beklentileri konusunda öğrencilere net bilgi sağlar
6   Biçimlendirici ve belgelendirici değerlendirme ve önceki öğrenmelerin ölçülmesi için objektif kriterler sağlar.
7   Belge toplama- kayıt sürecinde çeşitli stillere ilişkin örnekler verir
8   Docudrama hakkında olası yolları içinden en uygun olana karar verir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Belgesel Filmin Kısa Tarihi Öykü sürecinde altenatif bakış açıları
2 Dramatik Belgesel Oluşum serüveni Proje biçimlendirme
3 Mockumentary Sahte Belgesel Proje Biçimlendirme
4 Belge oluşturma süreci ve araştırma proje Biçimlendirme
5 Belge oluşturma ve araştırma süreci Proje Teslim
6 Dramatizasyon süreci
7 Dramatizasyon süreci
8 Karakterden öykü oluşturma
9 Karakterden öykü oluşturma
10 Öykü sürecinde alternatif bakış açıları
11 Öykü sürecinde alternatif bakış açıları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitaplar
The Green Book: Guide to Freedom,Documentary Storytelling: Making Stronger and More Dramatic Nonfiction Films,A new history of documentary film,Documentary Film,Documenting the Documentary: Close Readings of Documentary,Real Emotional Logic: Film and Television Docudrama as Persuasive Practice,Why Docudrama Fact-fiction on Film and TV.Docufictions: Essays on the Intersection of Documentary and Fictional Filmmaking,Faking it,Television Mockumentary: Reflexivity, Satire and a Call to Play,Mockumentary Comedy: Performing Authenticity.Documentary Theatre in the United States: An Historical Survey and Analysis of Its Content, Form, and Stagecraft
By Gary Fisher Dawson
Makaleler
Why Docudrama Fact-Fiction on Film and TV By Alan Rosenthal ,Writing, Directing, and Producing Documentary Films and Videos By Alan Rosenthal,A Cognitive Psychology of Mass Communication By Richard Jackson Harris ,JOURNAL ARTICLE
Real Emotional Logic: Persuasive Strategies in Docudrama Steven N. Lipkin,The sincerest form of docudrama: re-framing the animated documentary Cristina Formenti,Documentaries and DocudramasForms of JournalismGregory Paschalidis.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Belgesel film ,docudrama ve mocumentary örnekleri üzerine beyin firtınası yapmak.Seçilen bir örnek konu uygulamalı olarak,yeni üslüp araştırarak uygulama yaptırmak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BNS Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Belge toplama için araştırma.Araştırma sonuçlarından dramatizasyona yönelik malzemenin değerlendirilmesini sağlatmak.Senaryo düzeyinde proje üretilmesini sağlamak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım.Proje için araştırmaların onayı.Beyin fırtınası ve örnek uygulamaları derste gerçekleştirmek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rtaranc@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Örnek olay çalışması 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 14 4 56
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.2355
ÖK.3445
ÖK.444
ÖK.5545
ÖK.6545
ÖK.7545
ÖK.8555