Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SİMBER RANA ATAY |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Metinlerarasılık, sanatsal metinler arasındaki karşılıklı ilişkileri, etkileşimleri ve sonuçlarını , eleştirel bir perspektiften inceler. Başlangıçta(1966) özellikle edebiyata ve dilbilime odaklı iken zaman içinde görsel sanatları, kitle iletişim araçlarını ve popüler kültürü kapsayan geniş bir alanda tartışılmaya başlanmıştır.Postmodernist kültür, küreselleşme ve İnternet, konuyu sürekli güncelleyen üç temel etkendir.Parodi, pastiş, kendine mal etme,meta-anlatı,alıntı,hypertext vb. gibi pek çok estetik strateji bu bağlamda yer almaktadır. M.Bakhtin, R, Barthes, J.Kristeva, Genette gibi kuramcıların ilgili metinleri ışığında konuyu tartışmak ,edebiyat ve görsel sanatlar etkileşimini incelemek ve bu özelliğe sahip görsel sanat örneklerini incelemek ve güncel sanat içinde anlamını ve önemini araştırmak, öğrencilerin eleştirel formasyonuna katkıda bulunacak ve farklı yaratıcılık stratejileri geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Julia Kristeva : "Word, Dialogue and Novel" |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
simber.atay@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 12:00-12:45 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|