Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HACI YAKUP ÖZTUNA |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
1960 lardan günümüze siyasi propagandadan tasarım aktivizmine sanat ve tasarımda kışkırtıcılığın çeşitlenen biçimlerini incelemek, sanat ve tasarımın sosyal değişimi nasıl etkilediğini sorgulamak, hem alternatif hem de sosyal sorumluk tasarımını analiz etmek, sanat ve tasarımın toplumdaki rolü üzerine odaklanmak, belirlenen temalarla ilgili olarak ileri düzeyde kuramsal okumalar yapmak, tartışmalar yapmak ve öneriler sunmak, literatür incelemeleri yapmak, araştırma raporları yazmak, yapılan konu hakkında seminerler vermek bu dersin amaçları arasında yer alır. Sanat ve tasarımın estetik ve sosyal uygulamalarının farklı biçimlerde nasıl yorumlandığını ve sunulduğu hakkında ileri düzeyde değerlendirme ve analiz yapmak, bu dersin diğer amaçlarını oluşturur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Heller, S.; Vienne, V. (2003). Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. New York:Allworth Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. H. Yakup Öztuna |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|