DERS ADI

: NESNE OLARAK HEYKEL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5039 NESNE OLARAK HEYKEL SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Heykel Sanatı modernist deneyim karşısında varlığını sorgulamış bu soruların cevapları sürekli ve hızlı bir biçimsel değişimin başlangıcı olmuştur. Nesne Olarak Heykel dersi, Modernizmin yaşanmaya başlanması sürecinden 1950 yılına kadar çağdaş sanat ortamında heykel sanatının üstlendiği rolü ve geçirdiği dönüşümü belli başlı sanatçılar ve yapıtlarından yola çıkarak çözümlemek, yorumlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernizm olgusunu heykel sanatı kapsamında tanımlayabilme
2   Modernizm olgusunu Türk sanatı çerçevesinde değerlendirebilme.
3   Modernizm kavramı kapsamında heykel sanatı çevresinde gelişen tartışmaları analiz edebilme.
4   Konu hakkında güncel kaynakları ulaşıp değerlendirebilme
5   Sanatsal çalışmalarını ve birikimini konu ile ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kapsamının, kaynakça ve ödev konularının belirlenmesi Ders anlatımı
2 Modern heykel ve kaidenin sorgulanması Ders anlatımı
3 Modernizm ve kamusal alan heykelinde kaidenin durumu Ders anlatımı
4 Anıt heykel ve resmi söylem Ders anlatımı
5 Malzeme ve biçimde değişen sınırlar Ders anlatımı
6 Soyutlamanın tekrar keşfi Ders anlatımı
7 Soyutlamanın tekrar keşfi Ders anlatımı
8 Vize Sınavı ara sınav
9 Konstrüksiyon olarak heykel Ders anlatımı
10 Konstrüksiyon olarak heykel Ders anlatımı
11 Malzeme ve biçim Ders anlatımı
12 Malzeme ve biçim Ders anlatımı
13 Asemblaj Ders anlatımı
14 Asemblaj Ders anlatımı
15 final sınavı final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana Kaynak:
1- Sanat ve Kuram, Charles Harrison-Paul Wood, Türkçesi: Sabri Gürses, Küre Yayınları, İstanbul, 2011
Yardımcı Kaynaklar:
1- Marcel Duchamp Ya Da Büyük Kurgu, Jean Cleir, Türkçesi: Özge Açıkkol, YKY Yayınları, İstanbul, 2000
2- Avangard Kuramı, Peter Bürger, Türkçesi: Erol Özbek, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003
3- Sanatın Sonu, Donald Kuspit, Türkçesi: Yasemin Tezgiden, Metis Yayınları, İstanbul, 2006
4- Gerçeğin Geri Dönüşü, Hal Foster, Türkçesi: Esin Hoşsucu, Ayrıntı Yayınları, 2006
5- Sanatın Sonundan Sonra, Artur C. Danto, Türkçesi: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010
6- Özgürleşen Seyirci, Jacques Ranciére, Türkçesi: E. Burak Şaman, Metis Yayınları, İstanbul, 2010
7- Sıradan Olanın Başkalaşımı, Artur C. Danto, Türkçesi: Esin Berktaş-Özge, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012
8- Modern Artists on Art, Robert L. Herbert, Dover Publications, New York, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Slâytlar ve dokümanter filmler eşliğinde ders anlatım.
2- Derslerde işlenen konu üzerine tartışma, değerlendirme, fikir paylaşımı.
3- Araştırma ödevi hazırlama.
4- Final sınavı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders dönem başında belirtilen programa uygun şekilde işlenir. Derse işlenişine katılım ve katkı, devamlılık, ödev-Ödev sunumu, ara sınav ve final sınavı değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Derse aktif katılımı ve katkılarının niteliği
3- Seçmiş olduğu ödev konusunu hazırlarken ve sunarken gösterdiği yetkinlik
4- Ara sınav ve Final sınavlarında sergilediği başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70 devam etmek.
2. Ödev takvimine uyum göstermek.
3. Ara sınav ve final sınavında başarılı olmak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1545543545
ÖK.25445354555
ÖK.34354543545
ÖK.45555545
ÖK.5535545554