DERS ADI

: GÖRSEL SANAT UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5007 GÖRSEL SANAT UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin yorumlama ve özgünleşme süreçlerine katkıda bulunmak üzere, tematik proje önerilerinde bulunarak; bu süreçte üretilen iş lerin üzerinden teknik, biçim ve içerik tartışmalarıyla yapıt üretme pratiğinin her bir öğrenci tarafından deneyimlenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Proje sunumunun ardından oluşturulan fikirlerin görsel notlar halinde sunumu ve tartışılması
2   Pentür ün yanı sıra fotoğraf ve video gibi araçların ya da performatif durumlarında konu anlatımıyla örtüşmeleri durumunda öğrenci tarafından deneyimlenmesini teşvik etmek
3   Farklı disiplinlerden beslenmek üzere tipik yapıt örneklerini tartışmaya açmak ve okuma metinleriyle konuyu kuramsal açıdan da desteklemek.
4   Üretilen çalışmalar sanat tarihine referansları bağlamıyla değerlendirilecektir.
5   Okuma metinleriyle konu kuramsal olarak desteklenecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje sunumu. Konu anlatımı
2 Farklı sanatsal disiplinlerden yapıt örneklerini içeren görsel sunum
3 Kuramsal metinler ve film/video izleme önerileri
4 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
5 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
6 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim, kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
7 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim, kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
8 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim, kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
9 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
10 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
11 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
12 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
13 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14 Sergi ve sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Foster, Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü ,Ayrıntı Yayınları Sanat ve Kuram Dizisi, Mayıs 2009
2. Danto, C. Arthur, Sanatın Sonundan Sonra / Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi , Ayrıntı yayınları Sanat ve Kuram dizisi, Mayıs 2010
3. Bourriaud, Nicolas, Postprodüksiyon , Bağlam yayınları Theoria Dizisi, Nisan 2004
4. Bourriaud, Nicolas, İlişkisel Estetik , Bağlam yayınları Theoria Dizisi, Nisan 2005
5. Kuspit, Donald, Sanatın Sonu , Metis yayınları, Şubat 2006
6. Baudrillard, Jean, Sanat Komplosu / Yeni sanat düzeni ve Çağdaş Estetik , İletişim yayınları
7. Baudrillard, Jean, Kötülüğün Şeffaflığı / Aşırı Fenomenler Üzerine Bir deneme , Ayrıntı Yayınları, Ağustos, 1995
8. Kahraman, Hasan Bülent, Cinsellik, Görsellik, Pornografi , Agora Kitaplığı, Haziran 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle `iş leri konusunda yüz yüze, karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir diyaloğun yolunu açmak ve üretilen işler paralelinde metin okumaları, film / video izleme önerilerinde bulunarak, çağdaş / güncel sanata olan referansları belirlemek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DSD DnmSonuDeğ.
2 LAB Lab/Atölye
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu DSD * 0.80 + LAB * 0.10 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 12 168
Yılsonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555323553424
ÖK.22543245434
ÖK.355443555552
ÖK.45443333555532
ÖK.5355553455322