Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MEHMET KOŞTUMOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dijital Teknolojinin Fotoğraf makinasını Video kamerası ( DSLR ) özelliğine dönüştürmesiyle Fotoğrafçıların Sinema, Tv ve Film diline de hakim olmayı gerektirmektedir. Teknolojik dönüşümün mekanik ve elektronik yönünün kullanımı yanı sıra gelişmelere adapte olmak zorunluluk haline gelmektedir. Analog Fotoğraf makinaları sabit görüntüyü kaydederken, Dijital Fotoğraf makinaları görüntüleri akan görüntüye dönüştürmesiyle ; özellikle Plastik sanatlar kapsamında Video Art çalışmalarını yaygınlaştırmakta ve bunları kullanan kişileri de toplumsal anlamda duyarlı olmaya ve üretimlerini kitlelere yansıtmaya mecbur kılmaktadır. Özellikle DSLR Teknolojisi interaktif bir Medya olgusunu sanatsal platformda da desteklemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Sinematografi : Kuram ve Uygulama- Blain Brown-Hil Yayınları |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Farklı model DSLR de Fotoğraf ve Video tekniklerinin araştırılması ve uygulamasıyla öğrenciye bu teknoloji kullanımı hakkında temel bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Uygulama, Ödev, Seminer ve sunumların yanısıra derse katılımda kanaat oluşturacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Devamlık esas olup, uygulama ve ödevler eksiksiz olarak yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
GSM: 0 535 311 20 47 Mail. kostumoglu@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 1200-1300 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|