Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Finansal İktisat ve Bankacılık Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MERT URAL |
Dersi Alan Birimler |
Dersin Amacı |
Parasal olgu ve olaylara ilişkin temel tartışmalara zemin hazırlamak, son dönem güncel gelişmeleri analiz edebilmek, Türkiye özelinde güncel ekonomik sorunları ve bunların parasal boyutlarını teorik ve uygulama sonuçları bağlamında tartışmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Keith Bain and Peter Howells (2003), Monetary Economics:policy and its Theoretical Basis,Palgrave-MacMillan, 1. ve 2. bölümler (sayfa:1-46). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından klasik (ders anlatma) yöntemin yanı sıra öğrencilerin araştırmaları ve konuya ilişkin tartışmalarıyla yürütülür. Bu bağlamda, dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları özellikle önemli olup, dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Bunun yanı sıra öğrencilerin, kendilerine önceden verilecek olan ilgili makaleleri okumuş olmaları ve araştırma konularına ilişkin kısa bir özet hazırlamaları performanslarını olumlu etkileyecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aylin.duygulu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|