Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
İngilizce İşletme Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
|
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
PROF.DR. GÜZİN ÖZDAĞOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
|
İngilizce İşletme Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
|
Bu dersin amacı, iş mimarisi ve iş modeli bakış açısı kazandırarak, referans mimari yapılarını fonksiyonel, bilgi tabanlı, organizasyon tabanlı ve kaynak tabanlı perspektiflerle kavranmasını sağlamak; iş modeli geliştirme sürecinde kurumsal vizyon ve hedeflerle mimari yapıları entegre edebilmek ve iş modelleri ile kurumsal entegrasyon arasındaki ilişkinin tartışılmasını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
1. Enterprise Integration Patterns: Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions, G. Hohpe and B. Woolf, Addison Wesley Professional. ISBN:0321200683. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Ders anlatma, grup çalışması, sunumlar, sınıf içi tartışma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
1. Sınavlar kurum içindeki bilgi sistemi bünyesinde, iş mimarisi modelleme ve bütünleşme konusunda temel bilgi düzeyini ölçmek amacıyla uygulanmaktadır. |
Değerlendirme Kriteri |
|
1. Vize ve Final Sınavı: Öğrencilerin dönem boyunca edindikleri kavram ve kurumlara ilişkin bilgileri kompozisyon tipi ve uygulamalı soruların oldugu yazılı bir sınav ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
guzin.kavrukkoca@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
İlk ders sırasında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
