DERS ADI

: Dezavantajlı Gruplara Yönelik Danışmanlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKD 7045 Dezavantajlı Gruplara Yönelik Danışmanlık SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İstihdam ve Kariyer Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖZLEM ÇAKIR

Dersi Alan Birimler

İstihdam ve Kariyer Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Engelliler, kadınlar ve yaşlılar gibi çalışma yaşamında dezavantajlı sayılan gruplara yönelik olarak iş arama becerilerinin geliştirilmesi, karşılaştıkları sorunların çözüm yollarının gösterilmesi ve sosyal haklarının korunması konularında bilinçlenmelerini sağlayacak bilgileri öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma yaşamında dezavantajlı grupları tanıyabilme
2   Çalışma yaşamında dezavantajlı grupların sorunlarını tespit edebilme
3   Dezavantajlı grupların karşılaştıkları sorunlarda onlara yardımcı olacak mekanizmaları belirleyebilme
4   Dezavantajlı grupların iş arama becerilerini geliştirebilme
5   Dezavantajlı gruplara yönelik kurum ve mekanizmaları tanıtabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma yaşamında dezavantajı gruplar
2 Dezavantajlı gruplara yönelik danışmanlık hizmeti ve içeriği
3 Dezavantajlı gruplara yönelik danışmanlık süreci
4 Dezavantajlı gruplara yönelik tutumlar ve tutum değişimi
5 Engellilerin istihdam sorunları
6 Engellilere yönelik kurumsal düzenlemeler
7 Engellilere yönelik yasal düzenlemeler
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Eski hükümlülerin istihdam sorunları
10 Eski hükümlülere yönelik kurumsal ve yasal düzenlemeler
11 Genç işsizler, uzun süreli işsizler ve istihdama ilişkin temel sorunlar
12 Genç işsizler, uzun süreli işsizlere yönelik kurumsal ve yasal düzenlemeler
13 Çalışma yaşamında kadınlar ve istihdam sorunları, kurumsal ve yasal düzenlemeler
14 Yaşlılar ve emeklilik danışmanlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Hacettepe Üniversitesi Nüfus Araştırmaları Enstitüsü. 2003. Türkiye Demografi ve Sağlık
Araştırması 2003, Ankara.
Yardımcı kaynaklar:
Taşçı, Mehmet, ve Aysıt Tansel. YouthUnemploymentDurations in Turkey (Türkiye de
Gençlerin İşsiz Kalma Süreleri). METU Studies in Development (ODTÜ Kalkınma
Araştırmaları).
32 (2): 517-545.
Tufan, İsmail, ve Özgür Arun. 2006. Türkiye Özürlüler Araştırması 2002: İleri Analiz
Raporu .
TÜBİTAK ve DPT. Ankara.
Tunalı, İnsan. 1996. Labour Market Implications of theDemographicWindow of
Opportunity
(Demografik Fırsat Penceresinin İş Gücü Piyasasındaki Sonuçları). Forum. Aralık 1996.
TÜBİTAK. 2003. Vizyon 2023: Eğitim Ara Dönem Raporu . Ankara.
Özyürek, M. (2000). Tutum ve Engellilere Yönelik Tutumların Değiştirilmesi. Ankara:
Karatepe Yayınları.
Yaşlanma 2002, Uluslararası Eylem Planı, 12 Nisan 2002,
http://www.gebam.hacettepe.edu.tr/eylem.pdf.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci katılımı
Öğrenci seminer çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ara sınav, final sınavı ile ölçülmektedir.
İş arama becerilerini geliştirme proje ve sunum performansı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111