DERS ADI

: İş Etiği ve Danışmanlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKD 7032 İş Etiği ve Danışmanlık SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İstihdam ve Kariyer Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ÖZLEM ÇAKIR

Dersi Alan Birimler

İstihdam ve Kariyer Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

İş etiğine uygun davranış ve yaklaşımlar ile danışmanlık mesleğine özgü etik standartların içselleştirilerek danışmanlık süreçlerinde uygulanmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş ahlakı, iş etiği kavramlarını ve içeriklerini tanıyabilme
2   Danışmanlık meslek ilkelerini bilebilme
3   Çalışma yaşamında etik dışı davranışları tanımlamak, tespit edebilme
4   Etik dışı davranış ve uygulamaların önlenmesi konusundaki politika ve stratejileri bilebilme.
5   Kariyer danışmanlığı meslek etiği standartlarını tanıtabilme
6   Mesleki ahlak ve sorumluluk alanlarını bilmek ve uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etik, iş ahlakı ve iş etiği kavramları
2 İş etiği ve meslek etiği ilişkisi
3 İş ahlakı yaklaşımları
4 Çalışma yaşamında etik dışı davranış ve uygulamalar
5 Ayrımcılık ve etik düzenlemeler
6 Psikolojik Taciz
7 Cinsel taciz
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Yolsuzluk, rüşvet
10 Danışmanlık meslek ilkeleri-I
11 Danışmanlık ilişkilerinde etik standartlar
12 İstihdam ve kariyer danışmanlığı meslek standartları
13 Kamusal Görevlerde Etik Davranış, Kurumlar ve Uygulamalar
14 Mesleki, Örgütsel Ve Uluslararası Düzeylerde Etik Sözleşmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ARSLAN, Mahmut (2001), İş ve Meslek Ahlakı, Ankara: Nobel Yayınları.
Yardımcı kaynaklar:
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanında
Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2004). 4.Bası. Ankara.
Ergene, T. (2004), Psikolojik Danışmada Etik İlkeler: Etik Karar Verme Süreci Eğitim
Araştırmaları Dergisi 4,15: 49-53,
Kuzgun, Y. (2000), Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara: ÖSYM Yayınları
Huey, W. C. ve JR. T. P. Remley, (1998), Ethicaland Legal Issues, ASCA.
MCHUGH, P. Francis (1992), Ethics-İş Ahlakı-, İstanbul: Tüsiad Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımı
Öğrenci katılımı
Öğrenci seminer çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ara sınav, final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.cakir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111
ÖK.6111