DERS ADI

: Dil Felsefesi Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 5026 Dil Felsefesi Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REŞAT LEVENT AYSEVER

Dersi Alan Birimler

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dil felsefesinin temel problemlerini, onlara önerilen belli başlı çözümleri tartışıp değerlendirmek, yeterli bulunmayan noktalarda yeni çözümler üretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil felsefesinin temel problemlerini, onlara önerilen belli başlı çözümleri kavrar.
2   Seçilmiş olan problem ya da problemler için ortaya atılan çözümleri tartışabilir.
3   Seçilmiş olan problem ya da problemler için ortaya atılan çözümleri değerlendirebilir.
4   Seçilmiş olan problem ya da problemler için ortaya atılan çözümlerde yakaladığı sorunlar için kendi çözümünü geliştirebilir.
5   Geliştirdiği kendi çözümünü temellendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Dil felsefesinin temel problemleri
3 Dil ile dünya arasındaki ilişki üzerine belli başlı görüşler
4 Dil ile dünya arasındaki ilişki üzerine belli başlı görüşler
5 Dil ile düşünce/zihin arasındaki ilişki üzerine belli başlı görüşler
6 Dil ile düşünce/zihin arasındaki ilişki üzerine belli başlı görüşler
7 Dil ile eylem arasındaki ilişki üzerine belli başlı görüşler
8 Dil ile eylem arasındaki ilişki üzerine belli başlı görüşler
9 vize sınavı
10 Sunum ve tartışma
11 Sunum ve tartışma
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- William G. Lycan, Philosophy of Language, A Contemporary Introduction (New York/London: Routledge, 2008 (2nd ed.)).
- Siobhan Chapman ve Christopher Routledge (eds), Key Ideas in Linguistics and the Philosophy of Language (Edinburg University Press, 2009).
- A. W. Moore (ed), Meaning and Reference (Oxford: Oxford University Press, 1993).
- Noam Chomsky, Dil ve Zihin, çev. Ahmet Kocaman (Ankara: BilgeSu Yayıncılık, 2011).
- Savas L. Tsohadzidis, Foundations of Speech Acts Theory (New York/London, Routledge, 1994).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere aktif katılım esastır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 301 79 17
levent.aysever@deu.edu.tr
http://www.leventaysever.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 1600-1700

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1445544
ÖK.24554
ÖK.3544535555
ÖK.4555455
ÖK.5545455