DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSH 5096 Seminer ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

İş Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İş Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İş Sağlığı Hemşireliği alanında yüksek lisans yapan öğrencilerin literatür taraması yaparak güncel mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı uzmanlık alanındaki güncel gelişmeler ve saptanan özel alanı ile ilgili konulardaki çalışmalara ilişkin konularda detaylı literatür taraması yapabilme
2   Yabancı dil ve araştırma bilgisini kullanarak verileri inceleyebilme
3   Topladığı litaratür bilgilerini sentezleyebilme, nitel ve nicel verilerin sonuçlarını analiz edebilme, yorumlayabilme
4   Ulaştığı sonuçları rapor haline getirebilme
5   Elde ettiği bulguları yazılı, görsel, olarak sistemli bir biçimde alanındaki gruplara sistematik biçimde aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer konusun belirlenmesi
2 Literatür taraması
3 Literatür taraması
4 Literatür taraması
5 Literatürü eleştirel değerlendirme
6 Literatürü eleştirel değerlendirme
7 Literatürü eleştirel değerlendirme
8 Literatürü eleştirel değerlendirme
9 Sunum
10 Sunum
11 Sunum
12 Sunum
13 Rapor hazırlama
14 Rapor hazırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAOHN 01/04/1999
Archives of Environmental & Occupational Health 01/01/2005-
International Archives of Occupational And Environmental Health 1997-
International Journal of Occupational And Environmental Health 01/01/2002-
International Journal of Occupational Medicine And Environmental Health 01/01/2006-
Journal of Occupational Health 2002-
Journal of Occupational Health And Safety, Australia And New Zealand 01/02/2005-
Journal of Occupational Health Psychology 01/07/2003-
Occupational Health 01/07/2002-
Occupational Health & Safety 01/01/1992-
Occupational Safety & Health Journal 01/04/2006-


KİTAPLAR
1. ICOH,SCOHN (1996). Education and Training of Occupational Health Nurses. Report No:7.International Commission on Occupational Health,Scientific Committee on Occupational Health Nursing.
2. Salazar M (2001). Core Curriculum for Occupational Environmental Health Nursing,Second ed.Saunders Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalıştığı konu ile ilgili literatür taraması, veri toplama, derleme, analiz etme, sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri, konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları rapor ve raporun sunumu ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Gülendam Karadağ
02324124755
Dr. Öğr. Üyesi Nihal Gördes Aydoğdu
02324126965

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 3 6
Sunum Hazırlama 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.455555
ÖK.555