Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji |
Dersin Amacı |
Bu ders, bilişsel süreçleri ve davranışı, altında yatan beyin mekanizmaları üzerinden açıklamayı amaçlamaktadır. Ders konuları, beyin görüntüleme çalışmalarından ve nörobilişsel değerlendirmelerden elde edilen sonuçlar ışığında dikkat, görme, algı, bellek, dil, konuşma ve duygular gibi karmaşık bilişsel süreçlerin beyinde nasıl düzenlendiğini açıklamayı hedeflemektedir. Dersler süresince öğrenciler beyin görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini ve bu yöntemlerin kognisyon ve davranışın altında yatan beyin mekanizmalarını anlamamıza nasıl katkıda bulunduklarını öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Jamie Ward (2015). The Student's Guide to Cognitive Neuroscience, 3. Baskı. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Toplam iki sınav yapılacak ve bir ödev istenecektir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
derya.emek@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13:30 - 15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|