DERS ADI

: Psikopatoloji II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3002 Psikopatoloji II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, DSM-5'te sınıflanan psikiyatrik bozukluklara özgü tanı kriterlerinin, ayırıcı tanıların, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerin, tedavi yaklaşımlarının ve çeşitli vaka örneklerinin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini listeleyebilme
2   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların ayırıcı tanılarını açıklayabilme
3   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini açıklayabilme
4   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların etiyolojik özelliklerini açıklayabilme
5   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozukluklarla birlikte görülebilecek olası eş tanıları açıklayabilme
6   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gereklerin tanıtımı
2 Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirti bozuklukları
3 Şizofreni
4 Şizofreni
5 Madde Kullanım bozuklukları
6 Madde Kullanım bozuklukları
7 Yeme Bozuklukları
8 Yeme Bozuklukları
9 Sınav
10 Cinsel Bozukluklar
11 Kişilik bozuklukları
12 Kişilik bozuklukları
13 Çocukluk Dönemi Bozuklukları
14 İleri Yaş Dönemi Bozuklukları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G. C., & Neale, J. M. (2015). Anormal psikolojisi. (M. Şahin, Çev. Ed.). İstanbul: Nobel Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2014.)
2 American Psikiyatri Birliği (2013). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (5. Baskı, DSM-5). (E. Köroğlu, Çev.). Ankara: Hekimler Yayın Birliği. (Orijinal çalışma basım tarihi 2013.)3 Oltmanns, T.F., Neale, J.M., &
3 Davison, G.C. (2003). Anormal davranışlar psikolojisinde vak a çalışmaları. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995, 4th ed.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK Derse Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı13:30-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154554445
ÖK.254554445
ÖK.354554445
ÖK.454554445
ÖK.554554445
ÖK.644455554